Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 807 ggr
Clariiz
5

Ensam gammal herre

Min Bam Bam är sedan i september ensam. Hans bror Casper gick då bort plötsligt men väntat då han började bli tröttare och tröttare och var över 3½ år.

Bam Bam fyllde 4 år nu i december och är fortfarande pigg. Visst märker man att han blivit lite skruttig och han är numera nästan helt vit. 
Det låter hemskt men efter Caspers död trodde jag att Bam Bam skulle följa efter ganska snabbt. Han blev väldigt deppig och började sova nästan hela dagarna även han (så som Casper gjort) men Bam Bam kom igen och är somsagt jäkligt pigg nu igen. 

Så frågan är vad jag ska göra? Han får inte den uppmärksamheten han behöver, speciellt inte eftersom han är ensam. Mina katter spenderar en hel del tid med att smyga på honom (något han aldrig riktigt brytt sig om iof).
Men ingen vill väl erbjuda en 4 år gammal gerbil ett hem med nya kompisar? Dessutom kanske en sådan flytt blir för påfrestande? 
Men han är också van med att flytta då han flyttats mellan lägenheter en del under det senaste året. 

Nu blev det ett väldigt långt inlägg men någon som har något tips? Han är världens snällaste och mysigaste gerbil och har vart det hela sitt liv. Kommer upp i handen av sig själv och är aldrig skygg, aldrig bitit en endaste gång.
På bilden är han till höger, till vänster är hans bror Casper. Bilden är väl ungefär 2-3 år gammal.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com