Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 641 ggr
Slugawoo
1

Funderar på att skaffa gerbiler

Hej allihopa! 

Jag och sambon funderar på att skaffa gerbiler men innan vi gör det skulle vi gärna vilja ha så mycket information som möjligt om gerbiler och allt som berör dom.
Jag skulle vara väldigt tacksam om ni kunde dela med er av råd och nyttiga länkar!

/ Miranda

wimla01
0

Vad kul att ni funderar på och skaffa gerbiler! Dom är riktigt härliga aktiva djur :)

http://www.gerbilforeningen.se/

Det här är en väldigt bra sida enligt mig där det står nästan allt om gerbiler och det är en lista på uppfödare tror också det finns en lista på uppfödare på iFokus här :)🙂

taylor__lambert
1

Skaffa inte en gerbil bur, blir bara dyrt, skaffa hellre ett stort akvaruim eller en stor SAMLA låda ifrån IKEA.

Köp helst en gerbil ifrån uppfödare, ligger det långt bort brukar transport oftast kunna gå att fixa lätt. Det är bättre att man vet vad man har köpt än att köpa ifrån djuraffär där man inte kan få papper på vad det är man har i hemmet. 

Skaffa helst inte fler än två, en del gerbiler kan bo i större grupper än två men de flesta verkar trivas bäst två och två. 

Om du kollar på "artiklar" här på sajten tycker jag att det finns en hel del bra tips och råd :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

taylor__lambert
0

Denna tycker jag är bra :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Slugawoo
0

Tack så mycket! :D

Disyerto
0

Under fliken "Gerbilfakta" på denna hemsidan finns det en bra pdf där siteägaren har sammanfattat fakta om gerbiler

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Cochon
2

Tycker man kan beskriva gerbiler som små ADHD pluttar. xP Det är full fart på dem och de sitter aldrig still och sedan helt plötsligt är de borta och gått och lagt sig för att sova lite och kommer sen tillbaka med ny energi. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

VampireGirlElvira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mina gerbiler är på hugget hela tiden. Det är som att dom går på Autobahn på 180 km/t. ^_^ Dom är såååå snabba och springer överallt fram och tillbaka i buren och busar med varandra.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."