Funderar på att skaffa gerbiler
Hej allihopa!
Jag och sambon funderar på att skaffa gerbiler men innan vi gör det skulle vi gärna vilja ha så mycket information som möjligt om gerbiler och allt som berör dom.
Jag skulle vara väldigt tacksam om ni kunde dela med er av råd och nyttiga länkar!
/ Miranda
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Vad kul att ni funderar på och skaffa gerbiler! Dom är riktigt härliga aktiva djur :)
http://www.gerbilforeningen.se/
Det här är en väldigt bra sida enligt mig där det står nästan allt om gerbiler och det är en lista på uppfödare tror också det finns en lista på uppfödare på iFokus här :)🙂
Skaffa inte en gerbil bur, blir bara dyrt, skaffa hellre ett stort akvaruim eller en stor SAMLA låda ifrån IKEA.
Köp helst en gerbil ifrån uppfödare, ligger det långt bort brukar transport oftast kunna gå att fixa lätt. Det är bättre att man vet vad man har köpt än att köpa ifrån djuraffär där man inte kan få papper på vad det är man har i hemmet.
Skaffa helst inte fler än två, en del gerbiler kan bo i större grupper än två men de flesta verkar trivas bäst två och två.
Om du kollar på "artiklar" här på sajten tycker jag att det finns en hel del bra tips och råd :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Denna tycker jag är bra :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Tack så mycket! :D
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Under fliken "Gerbilfakta" på denna hemsidan finns det en bra pdf där siteägaren har sammanfattat fakta om gerbiler
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Tycker man kan beskriva gerbiler som små ADHD pluttar. xP Det är full fart på dem och de sitter aldrig still och sedan helt plötsligt är de borta och gått och lagt sig för att sova lite och kommer sen tillbaka med ny energi. ^^
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋