Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 947 ggr
Ylvut
1

Resa med Gerbil

Hej vi har fått ett litet problem här hemma då vi måste ta med oss våra gerbiler ner till mina föräldrar (vi bort i sthlm och dem i jönköping). Detta hade funkat jätte bra om vår bil nu inte valt att sluta fungera. Därför undrar jag nu hur man gör för att på bästa sätt resa med gerbiler. Vi ska åka buss och tåg ner, finns det någon speciellt varmfilt man kan ha runt deras bur eller har någon annan här erfarenhet av att resa med gerbiler. Tacksam för svar så snart som möjligt :)

lollynonna
2

jag har åkt tåg i 3 timmar med 2 gerbilbebisar och det gick hur bra som helst. se till att de har vatten och mat,man kan också lägga in gurka tex. då vi åkte var det varmt så vi behövde ingen mer värme,men annars kan man ha dem i en tunn tygpåse och fylla flaskor med varmvatten och ha i botten.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Ylvut
0

okej tack för tipset, vad hade du dem i för något? alltså vad för typ av resebur? Är lite orolig ifall jag kan få med mig en 45 l samla låda på bussen i knät

lollynonna
0

#2 jag har dem i en liten plastlåda på inte många liter. jag köpte den på coop och borrade hål i locket.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

thea_thea
1

#4 Ja, den funkar för gerbiler. Men akta så dom inte gnager sig ut!

Jocke177
0

#5 Aha :) Jo jag får se efter dem så de inte börjar gnaga..

panini
1

#4 Den funkar perfekt! Har två stycken hemma och väljer dom alltid över dom andra transporterna! :)

Jocke177
1

#7 Aha, vad bra :)

MissPokemon
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hav mina två i denna när jag åker med tåg. Brukar åka ca 2 o en halv timme. Funkar jättebra. Om det  är kallt stoppar jag ner massa toapapper :)