Skogsliv
Jag hade lite tråkigt så jag bestämde mig för att nu ska jag använda mig av min samla låda och hitta på lite saker. Så jag tänkte att jag tar mig ut i skogen och plockar lite men jag vet inte om det finns något som jag helst inte bör ha där i, det jag har plockat är
Tallkvistar
Grankvistar
Björkris
Blåbärsris
Lingonris
Lav
Ljung (tror jag att det är)
Kottar
Bark
Grabbarna mina tuggar inte så mycket på saker men jag har inte vågat sätta in mina tjejer där ännu som tuggar och tar sönder allt, tänkte råd fråga här först om det är något jag bör ta bort.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
man ska inte ha tall eller gran till gerbiler då det finns terpentin i det och det är giftigt för de
#1 hela kvisten eller bara barren, eller vad?
Edit; tänker eftersom de även har legat på marken ett tag så borde väl det mesta försvunnit, eller?
alltihop. jag skulle inte ha någon tall/gran överhuvudtaget till de för att vara helt på den säkra sidan.
Gran- och tallgrenarna skulle jag också skippa. Dom innehåller terpentin och det ska vad jag har hört sitta i väldigt länge, så då räcker det tyvärr inte med att dom har legat på marken ett tag. Vet inte riktigt hur det är med kottarna, det kan vara så att dom också innehåller terpentin och därför bör undvikas. Jag är dock nästan helt säker på att jag har sett hamster- eller gerbilägare som har haft kottar i sina djurs burar, så det kanske faktiskt är ofarligt. Men jag är som sagt osäker, så väntar och ser vad andra har att säga om det.
Ljung och dom alla olika rissorterna ska det i alla fall inte vara några problem med. Måste också bara säga att gerbilerna på bilden är helt otroligt söta!! 😍
#3 okej då tar jag bort det helt :)
#4 Kottarna kan man ju torka lättare än själva kvistarna och har haft det till min kanin som har gått bra, tror det är värre med dom gröna kottarna i sånt fall? Tänker ju också att ekorrar, harar och skogsmöss äter dom men endast när de fallit och blivit bruna och riktigt torra.
Får se om någon annan har något att inflika med så får vänta lite till :) Bilden är nog den första jag någonsin fått på alla tre grabbar tillsammans i sån bra kvalitet så jag är super nöjd med den, tack :)