Är mjöl säkert för gerbiler?
Hej. Jag ville göra något till mina gerbiler att naffsa på till julen. Såg två videos där dom använder mjöl och vatten, sen foder å liknande å kyler det. Men jag känner mig osäker på själva mjöl delen.. Kan dom tugga i sig sånt? Ska det vara en viss sort mjöl? Hade varit bra om man fick svar nu innan jul :) Detta är en video jag tänkte mig: How To Make A Gerbil Treat/Chew Toy!: http://youtu.be/AviTLzz9-x0 Tack för all hjälp! God jul!
Man kan göra eget lim av mjöl och vatten så det borde gå bra :)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
På tanke på att många blandar ner havregryn och/eller grynblandningar i sina gerbilers foder så bör inte mjöl vara något problem.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Det är ingen fara alls! Jag har själv använt mig av mjöl + vatten som lim ett flertal gånger och det har gått hur bra som helst. Själva grejen när man använder sig av lim gjort på mjöl och vatten är att det är ofarligt för gerbilerna och det gör därför inget om dom skulle råka få i sig det. 🙂
Tackar för svaren! :) får testa mig på och göra något smaskigt och kul för dom till julen! :)
Dela gärna med dig sen. :-) ;-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋