Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 451 ggr
lollynonna
0

tar inte åt sig?

jag såg en person som hade både gallerbur  och plast till sina gerbiler. de var köpta på djuraffär och hon tänkte ta en kull på dem i maj. jag förklarade vänligt att det inte var bra med gallerbur och förklarade även varför. jag erbjöd mig att hjälpa henne och informerade också om annat viktigt och sa att det inte var så bra att para djuraffärsgerbiler. svaret jag fick var "vi har haft gerbiler i 6 år,så jag vet att de här burarna funkar:)"

hur ska man göra för att folk ska lyssna? det här har hänt mig många gånger och blir lite irriterad över att de aldrig lyssnar?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
1

Ett tips kan ju vara att länka till källor där det du informerar om finns, så att personen ser att det inte bara är din åsikt, utan att flera anser samma sak, tex.

Men utöver det så är det svårt med sådana människor, och då är det enda man kan göra att ignorera dom om man gjort sitt bästa att dela bra information med dom. Folk gör ändå i slutändan som de själva vill, och vissa gör det tyvärr mindre bra. Tyvärr kan man inte nå dom alla.

Jag stöter emellanåt på gerbilintressenter som har helt tokig information om hur de ska hållas. Dessa informerar jag vänligt och sakligt om hur jag som uppfödare ser på det hela samt vad som rekommenderas. De flesta når jag, och de får upp sina ögon och visar sig villiga att lära om. Men sedan finns det ett fåtal personer som vägrar och dessa är tyvärr bara att ignorera samt tala om att "av mig får ni tyvärr inte köpa gerbiler" (om det nu är en intressent som man har att göra med).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

#2 ja det är nog det bästa,ska göra det och se om hon kanske ändrar lite uppfattning iaf. det är väldigt jobbigt att de inte lyssnar,för man vill ju gerbilernas bästa. man tycker ju att  de kan ju åt åtminstone kolla upp om faktan stämmer? och fundera på om det är värt alla nackdelar om man sköter dem fel.

har haft köpare som vägrat svara på frågan "vad vet du om gerbiler?" och svarar de inte på den frågan så får de inte köpa av mig heller.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol