Gerbilungar sökes!
Hejsan!
Jag är en djurälskare som nu blivit intresserad av att skaffa två gerbiler. Har hund samt tre chinchillor hemma just nu och söker lite tillökning i familjen. Tidigare har jag även haft en dvärgkanin som blev 10 år.
För några år sedan gick jag i gymnasiet på ett naturbruksgymnasium där jag fick lära mig om väldigt många olika djur, bland annat gerbiler, som fanns på skolan. Så nu skulle jag vilja skaffa gerbiler och vill ha ungar då jag vill ha dem från början. Just nu studerar jag i ett antal år framöver och har därmed mycket tid över för djuren så tycker att det är en bra tidpunkt att skaffa fler djur.
Jag har självklart läst på väldigt mycket om temperament, språk, boende, skötsel m.m. inför detta men har ni några tips eller tricks ni tycker att jag borde veta så skriv gärna ner detta, innan man skaffar ett djur man aldrig haft förr så är man väl aldrig fullärd 😉
Bor i Västerås så vill gärna ha någon i närheten 🙂
Myomorphas uppfödning finns i Skara. Det är något närmare i alla fall än vad jag finns, i Varberg.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Jag har sex stycken små bäbisar hemma, de är dock leveransklara om 6 veckor :)

Oj! Finns i uppsala
Har du nå bilder ScarletMajesty? 🙂

#4 tyvärr inte då de föddes i lördagsnatt och jag vill inte vara där och pillra för mycket. Men det är fyra ljusa och en mörk samt en pied collared. Kan inte avgöra exakt vad de ljusa blir för färg än. Har bara misstankar.
Hej jag är också väldigt intresserad om det skulle finnas 2 stycken kvar så köper jag gärna dom. Bor även i Uppsala. :)

förlåt om jag kommer in och lägger mig i, men min hane har blivit utan sällskap, då han bror dog nyligen och jag leter efter en ny gerbil. undrar om det skulle va möjligen en chans att jag skulle kunna få tinga en bebis av dig ScarletMajesty? :)

#8 har pmat dig!
Ville bara flika in med att en gerbil i färgen Apricot har röda ögon, så det vore omöjligt att de är apricot.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

#10, ser nu att jag skrivit fel, de två är rödögda, inte svartögda!