Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 444 ggr
Gerbilles
2

Julklappar till gerbilerna!

Nu är det andra advent och julen börjar närma sig. Har ni tänkt pynta buren eller ge era gerbiler någonting speciellt till jul? Kanske extra mycket kartong, ett nytt hus eller någon supersmaskig färskmat? Jag tänkte att vi,  i den här tråden, kunde tipsa varandra om vad man kan ge gerbilerna till jul, även om dom förmodligen inte fattar vad det är för något 🤪

Själv tänkte jag ge mina massa halm och kartonger. Funderar även på att ge dom någon julig färskmat, men står helt still i huvudet och kan inte komma på något för tillfället. Som tur är är det ju ett par veckor kvar innan det är dags så har gott om tid att komma på något!

The Animallovers!!!
0

Vilken härlig tråd. Jag har inte ens börjat fundera på vad jag ska ge men jag får väl se om jag hittar nån rolig ny indredning till buren och sen så kommer de såklart få extra mycket kartong och favoritmaten!

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

thea_thea
0

Jag har slagit in hushållsrullar ;)

ForeverEmma_
0

Mina kommer nog få en ny gräsboll/grästunnel som julklapp då jag inte har köpt så många sånna på sista tiden. Sen så ska jag även pynta utsidan av burarna med gröna gilanger (tror det heter så🤔) och även hänga små julkulor i gilangerna. Sen nån gång (när jag har hittat ett) kommer mina ena tjejor få en ny bur. Dem kommer gå från en samla låda till ett akvarium.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Disyerto
0

Göra smällkarameller av toarullar och julnötter i.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Falafffel
0

Jag brukar pynta buren genom att sätta lite glitter runt akvariedelen (om det kallas så?) Det ser ganska kul ut sen när mina små gerbiler försöker gnaga på det genom plasten🙂 Julklapp till dom har jag inte ens funderat på… Kankse lite extra solrosfrön?😃