OT: Barnen hittade en kanin idag
tog en 20 minuter att fånga och så gick vi till djuraffären för jag ville höra så vi inte fångat en harpalt!
Men det var en tamkanin, tjejen bakom disken hjälpte oss att klippa hans klor och vi köpte hö till honom. Nu har barnen satt upp lappar i området, hoppas nån hör av sig som har tappat den. I affären trodde de ju att vi inte skulle få nåt napp…

Tyvärr så tror jag inte någon svarar, utan detta är säkert en så kallad "sommar-kanin" :o(
Tyvärr blir det ju mer o mer vanligt att djur bara släpps ut när ägaren tröttnat på dom…
Hoppas ni kan behålla kaninen om ingen hör av sig!

Vad fin han är! Jag förstår inte hur folk har hjärta att bara släppa ut sina djur, då de inte klarar sig. Vilken tur att ni fick tag på honom.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Han var jättefin ju :) Hoppas att ni hittar en ny ägare.
HAn var väldigt fin. Vad gör ni om ni inte hittar ägaren?
lite tips:
Ge honom inget annat än hö och vatten, kaniner har extremt känsliga magar och man vet ju inte vad han ätit. Sedan ska man helst ge pellets.
Har du frågor svarar jag gärna :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Ja, om ingen hör av sig så vill maken att vi lämnar bort den till nåt kaninhem, men för barnen och mig får han gärna stanna. Barnen tycker att han är så söt och han uppför sig väldigt väluppfostrat, han har sprungit lös i köket flera ggr idag.
Köpte en vattenflaska på loppis idag eftersom jag var rädd att Molle bara skulle skvimpa ut vattnet när lådan inte är så vansinningt stor.
Ok, bara hö och vatten säger du, vi har gett honom lite gerbilmat också. Vet att det är för fett, de sa det på djuraffären. Så har han fått morot och broccoli idag. Magen verkar sköta sig fint och han kissar i ett hörn så det är lätt att byta ut mot nytt spån, vilket vi gjort så fort vi ser att det är blött. Vill ju inte att han ska behöva ha rumpan i.
#8; Okej.. Har ni tak på lådan? Annars kan han hoppa ut :). LÅdan är bara tillfällig va? haha, den är ju väldigt liten. Men bara han får röra på benen är det ingen fara.. Ett tips kan vara att köpa något billigt kankoppel och hoppa honom med tex ute. Han är ju trots allt van att vara ute. Hoppas ni kan behålla honom då :). Väldigt vacker var han. Har du nåon mer bild så kan jag hjälpa till att lista ut rasen :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

jo, vi har lock som vi satt en pinne emellan så det kommer in luft hela tiden, lådan är också genomskinlig. Den är tillfällig, håller på och letar om nån har någon gammal bur i källaren, om jag går och köper en fattar nog maken misstanke om att den ska stanna kvar! 
Här kommer flera bilder…

Hur stor är den ungefär? Hur känns pälsen?
Det är defenetivt en korsningskanin.
Ev. med Dvärgvädur, kan vara en Dvärgvädur/Hermelin. men kanske nån rex..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Molle är ca 2,5-3kg tung, drygt 30 cm från svans till nos och på kaninsajten har Tina A gissat på rexblandning, kanske med dvärgvädur (som andra ocksp gissat på)! Hermelinen har kortare öron, max 7 cm, Molles är säkert 10 cm.
Pälsen är ca 2cm lång och väldigt mjuk, ganska tjock men inte plyschliknande…
Det var derför jag tänk en korsning mellan Hermelin och dvv. Men om den är så pass stor. Ev. nån Dvv. Rex korsning. Kan ju vara hur mkt raser som hällst. Han har ju ett väldigt typiskt, korsnings, sällskaps utseende. Då vet man inte vad det vara. Men rex korsning skulle jag tippa på.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com