Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettnamnförslag
Läst 1155 ggr
Prenova
1

Namnhjälp!

Hej! Jag har precis fått hem två små gerbilhanar och har lite idétorka angående namn.. Den ena är ljust grå och den andra är ljusbrun(?) och vit. Hade tänkt döpa den gråa till Bounty men det är absolut inget måste.

Whippetgerbilen
0

Självklart ska du döpa honom till Bounty om du vill det! Jättesött 😍Den andra kanske du kan döpa till Marabou? Eller något annat chokladnamn om du vill att namnen ska passa ihop. Har du någon bild på sötnosarna? 🙂

Dogs is my world ♥

Prenova
0

Jo jag funderade också på något i chokladtemat men tyckte inte att där fanns något som passade honom. 😕 Idag kom jag på ett förslag, nämligen Picasso, men vet inte riktigt vad jag tycker om det än! Bilder kommer nedan 😃

Prenova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Picasso?)

Prenova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och Bounty!

The Animallovers!!!
0

Bounty var ju jättefint! Kanske japp.? Ser ut som att du har ett gerbilarium, som du säkert redan vet så ska gerbiler inte ha gallerbur. Men annars så var det superfina gerbiler!:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Prenova
0

Ja, det kan nog vara något! Jo jag vet det, har dock försökt "designa det" så att de inte ska behöva vara i gallerdelen så mycket :)

ForeverEmma_
0

Jag tycker den ljus bruna/orange aktiga ser ut som en karamell

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Whippetgerbilen
0

Vill bara säga att den gråa gerbilen har färgen Lilac, om han inte har vita fläckar 😃

Dogs is my world ♥

Prenova
0

#7 Bra förslag! Men är det inte lite för ''tjejigt''..? 🤔

Prenova
0

#8 Tack för att du sa det, faktiskt försökt hitta vad deras färger kallas! Du vet möjligvis inte vad den ljusbruna/vita gerbilens färg heter? 😃

ForeverEmma_
0

#9 kasnke…😕 Tycker det är lite både och men det kanske lutar lite mer åt tjej hållet.

Hmm… Kola, Center, Fanta, Plopp, Kanel, Chili, Mynta, Popcorn

Lite mer förslag👍

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

[Tussilago03]
0

Comet eller Pågen kanske:-)

CalippoTwisterTulo
0

Den Ljusbruna/Vita är troligtvis en DEH (Dark Eyed Honey) Om jag inte har fel?

Dumle eller Daim kan han kanske heta? :)😃

CalippoTwisterTulo
0

Eller Saturnus?

Prenova
0

Tack för färginfon och alla förslag! :D De heter nu Boss (eftersom han är den som bestämmer) och Bounty :)

pennydog
0

Mycket fina namn 😃