Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 518 ggr
PunkFisk
2007-09-15 23:44
0

Nya Ökisar!

Idag köpte jag två nya små honor, Otroligt söta! Köpte även ett akvarie på 180 L! är jätteroligt för dom! Vad heter färgen som är lite brunaktig?  Sen blev jag en aning frustrerad över att djuraffären tycks sälja alldeles för små gerbiler. Dom sålde gerbiler som var knappt 6 veckor gamla, det är kanske lagligt men dom såg väldigt små och hjälplösa ut! De kunde knappt gå typ! Såklart köpte jag inte dessa små gerbiler utan två som var 8 veckor gamla!

emmsaaan
2007-09-15 23:49
0

Nejmen vad roligt :) Har du haft gerbiler innan? Ta kort på både bur och gerbiler :D *nyfiken* Jag köpte mina gerbisar, 4 VECKOR BARA! ångrar verkligen att jag inte sa till.

Färgen? Det finns många brunaktiga. är inte så bra på färger.

PunkFisk
2007-09-15 23:56
0

Japp, har haft två gerbiler innan^^ Ska ta massor med kort när jag orkar! Du måste väl skämta att dina gerbiler bara var 4 veckor eller? Dom måste typ varit skitsmå! Själv skulle jag aldrig köpt så små, men det har gått bra eller? : D

Fss, men ska försöka plåta dom, dom är nog lite viltfärgade tror jag. ^^

emmsaaan
2007-09-16 00:12
0

antingen så sa hon fel i affären. eller så var dom verkligen små. jag har också haft två innan, men jag minns inte om dom var lika små. men det funkar okey. nu är dom ca 4 månader men inte så stora. men blyga!

jag skulle inte heller ha köpt så unga, och inte från djuraffär! men gick in för att köpa kaninmat med min kompis. och då såg jag dom bedårande varelserna. dom va så fina! :O frågade vad dom kostade osv. så gick jag ut och ringde till mamma och pappa. fick köpa :) gick in i affären men då kom affärsmänniskan utspringande med sina 3 hundar och sa att hon skulle stänga. jag ba: men.. jag skulle köpa gerbiler.
hon rusade in så fick jag, lite smått stressad, peka på dom jag ville ha.

annars skulle jag LUGNT ha köpt från uppfödare, och tagit mkt tid på mig. ångrar mig, fast ändå inte :/ men vad ska man göra?;P

Jonet
2007-09-16 01:04
0

Jag köpte mina i djuraffär. Dom var 4 veckor, men ändå ganska tama. Dom i den djuraffären sa att de hade hållt på med dom ganska mycket, vilket märks. Popcorn är nästan tam, lugn och så. Men ibland så börjar han springa runt som en galning. Nu är dom 6 veckor gamla.

Katter3
2007-09-16 12:07
0

Jag köpte Ratman när han var 8 veckor och Frodo och Sam när de var 6 eller 7 veckor.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

PunkFisk
2007-09-16 16:56
0

#3 Villket spontant köp! Det var typ samma med mina första små gerbiler, men jag fick dom av min kusin som bara haft dom i några veckor så jag visste inte så mycket om dom. Jag skulle ju såklart också helst vilja köpa mina gerbiler hos en uppfödare men jag vet inte om det finns några här där jag bor?

Mina små gerbiler var redan jättetama när jag köpte dom, i dag har jag  t o m tagit upp dom lite, haha ganska roligt eftersom dom direkt sätter sig i handflatan så fort man sätter ner handen i akvariet!

emmsaaan
2007-09-16 18:13
0

#6 haha, ja, ganska stressigt. Mina är inte ett dugg tama.

EmmaG
2007-09-17 15:33
0

Va kul med ett par nya kompisar! Har du inga bilder på dom?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Asa-N
2007-09-17 16:08
0

brunaktiga….. låter som agouti… :o)

PunkFisk
2007-09-17 21:52
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8  här är en Bild^^

Det är viltfärgen-helst säkert