Ska skaffa gerbiler
Ska skaffa gerbiler från en djuraffär jag för tillfället praktiserar & jobbar på.
Frågan är nu om jag kan köpa en hona nu (vet ej ålder för tfl men inte äldre än 6 mån) och sedan inom ett par dagar sätta ihop henne med en unge på 5-6 v?
Honan som jag tänkt köpa sitter nämligen med en svart jämngammal hona, och jag vill helst inte skaffa en svart.
Därför tänkte jag ta hem den ena först och därefter en av ungarna, men de är dock inte leveransklara förrän om ett par dagar (och ifall de inte ser ut att behöva mamma ett tag till).
Inget jidder om att jag köper ifrån djuraffär, har praktiserat här i över 6 veckor och alla djuren är hemuppfödda, de har haft det toppen.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Det är bra att du sätter krav på direkten att det inte ska bli tjorv här inne i iFokus. Jag har själv köpt mina gerbiler från en djuraffär. Och grattis till att du kommer att köpa gerbiler, för att dom är jätte roliga djur. :)
Ja, det skulle nog funka, har själv gjort så. fick en hona på omkring halvåret av några på skolan som hade tröttnat och jag köpte då några veckor senare en liten plutt till henne. Var lite tjaffs när de skulle sättas ihop,men det löste sig strax efter och nu är de hur glada som helst för varandras sällskap. :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Tack för era svar! :)
Jag ska ha dem i den största samla-lådan, så de kommer få mycket utrymme till att gå undan & gömma sig.
Den äldre tjejen bor ju nu med en annan gerbil så förhoppningsvis funkar det, annars är det inga problem med att lämna tillbaka en av dem och testa med någon annan.. :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Varför vill du inte ha en svart? Det kan vara mycket svårt att sätta ihop just hongerbiler så det är ju lättare att köpa den svarta som hon redan är kompis med och haft levt länga med. Men det är du som bestämmer självklart;)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Gillar inte den svarta riktigt, dels är den alldeles för sprallig för min smak och utseendet tilltalar mig inte heller. Vill att det ska kännas 100% rätt när jag skaffar ett djur :)
Jag gör ett försök iaf, de är ju så pass unga så kanske går det :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Annars kanske det är någon i nkpg som har någon tjej till salu? :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Pratar lite för mig själv nu.. Men jag köper den svarta.. Hon är ju charmig på sitt vis och trevlig, framåt så går ju att tämja till henne lite.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#7 ja ser du bara till att umgås mycket med henne så kommer nog även hon bli en trevlig gerbil att hantera.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning