De gör ingenting
Halloj, jag har börjat fundera lite kring det här, mina gerbiler sover liksom bara. Man ser dem sällan vara uppe, så länge man inte är nere och lockar dem med godis, men även då går de "och lägger sig" strax efter man har slutat, det enda gången det är liv i dem är när de kommer utanför buren. Och nej, jag tror inte det är så att de är super aktiva under tiden jag inte är där och sen är trötta när jag är där, för de saker jag lägger in för att de ska ha något att gnaga på tar ofta långtid innan de börjar "bryta ner". Ska det vara så här?
//:Nanna
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Alla Gerbiler är olika. Sedan såhär års så verkar gerbilerna va lite tröttare än på den ljusa delen av året. Hur gamla är dina? Äldre Gerbiler tenderar att vara latare också.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#1 Jo, det har du ju rätt i, men det konstiga är att mina är unga (7 och 2 månader) och dem båda är honor (har förstått det som att honor ska vara livligare). Fast dem ser inte ut att må dåligt så det är kanske som du säger, att de är lite tröttare nu för att det börjar bli vinter.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Jag tror det kan vara så som #1 säger att det börjar gå mot vinter och då är dem inte lika pigga. För det märker jag med mina nu genom att dem inte vill komma ut lika ofta som innan. Förra veckan ville dem bara komma ut 3 gånger, och om man jämför med tidigare så ville dem varje dag komma ut
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
#3 Det känns ju betryggande, trodde att det hade hänt något med mina småttingar. :P
Tack för svar båda två! ^^