Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1006 ggr
ScarletMajesty
2014-10-27 21:14
1

Räkor?

Hejsan! Jag har precis skaffat gerbiler för första gången, och håller på att lära mig om deras föda ordentligt (haft hamster och råttor förut), eftersom jag inte gillar att handla färdig mat så mixar jag helst min egna mat. Men, min fundering är, kan jag ge gerbiler räkor? Har försökt söka men utan att hitta varken bu eller bä…

Gerbilles
2014-10-28 15:27
1

Oj, har faktiskt inte heller någon aning om det funkar eller inte. Tror dock att det är alldeles för salt, så jag skulle i alla fall inte chansa.

Disyerto
2014-10-28 19:49
1

Det är stor chans att det är allt för salt som Gerbilles säger.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

ks.gerbil
2014-10-29 10:02
1

Det kan vara risk att dem är för salta. Jag tror dock att det skulle funka i små mängder, om man hittar helt naturliga räkor utan några som helst tillsatser. Men det känns lite onödigt att försöka sig på något lite osäkert när det finns annat näringsrikt mat man kan ge. Var det protein tillskott du tänkte ha räkorna till? 🙂

Gerbil-hemsidan hittar du R

ScarletMajesty
2014-11-06 23:11
1

Frysta, hela färska räkor är väll inte speciellt mer salta än tex tonfisk? Speciellt inte om man skalar dem innan? Jag tänkte mest som en godsak ibland, inte som protein tillskott alltså :)

Anne.K
2014-11-07 10:34
1

Jag skulle inte ge räkor till gerbiler. 

Nu vet jag inte om det kan skapa samma problem hos gerbiler, men hos katter tex så kan räkor och skaldjur ge njursten. Så jag skulle av säkerhetsskäl inte ge räkor. Det finns så mycket annat smarrigt man kan unna de små. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
2014-11-09 11:37
1

Man kan ge frön, frukt, bär, grönsaker m.m. som godsaker också, det finns massor som gerbiler gillar (om man inte råkar ha en väldigt kräsen gerbil men man brukar alltid kunna hitta något ändå 😉). Jag skulle hålla mig på den säkra sidan 🙂

Gerbil-hemsidan hittar du R