Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1023 ggr
Prickbarnet
2014-11-03 17:32
1

vattenflaska

Merry har under några veckor bitit sönder kanske 3 vattenflaskor nu, och nu har han också börjat "lära" Ezio det också, så jag undrar om vattenflaskor av glas är bra? det är inte själva flaskan som de biter på, bara locket (som man skruvar av när man byter vatten). Är locken av något annat material än plast då som de inte kan gnaga på? Har också sett någon gång att det finns en metall sak som man sätter på locket så de inte kommer åt att gnaga så om någon vet vart man kan köpa såna också får ni gärna länka c:

lollynonna
2014-11-03 18:46
1

jag har en glasvattenflaska och den är jättebra! locket är av metall och insidan av locket är plast,och det sticker upp nån millimeter plast från metall-locket på utsidan. nackdelar är att den är ganska stor,och att mina och en kompis gerbiler gräver ner pipen istället för att gnaga sönder den,men mina har slutat efter ett tag:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Prickbarnet
2014-11-03 20:31
1

#1 ungefär hur stor är den? mina brukar inte gräva så det kommer upp så mycket spån till flaskan så tror det skulle funka

ulrikame
2014-11-03 20:38
0

du kan testa att sätta flaskan så pass högt att de endast når röret när de ska dricka också

Prickbarnet
2014-11-03 20:42
0

#3 har försökt det men det slutar ändå med att de kommer åt det :/ de gräver mest så det blir längst intill väggen på buren så de kan komma åt och gnaga x)

ulrikame
2014-11-03 20:43
0

ok. hoppas att det går bra med glasflaska

[Nikodemus]
2014-11-04 09:59
0

sett flaskan på utsidan samt plasthållaren på utsidan.

thea_thea
2014-11-04 10:19
0

Jag har en sån här. Funkar bra men är ganska stor. Droppar inget och helt plastfri! http://t.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/skalar_vattenflaskor/279259

ForeverEmma_
2014-11-04 11:43
1

Sätter du flaskan alltid på samma stället trots dem biter sönder den? För jag har samma problem, jag har en gerbil som tuggar sönder flaskor här hemma om dem sitter få fel ställe vid fel tidpunkt för henne. Men det jag får göra är att flytta runt dem på olika stället och inte ha den nära saker hon står på och gnager. Så testa att flytta  runt flaskorna efter varje gång dem lyckats tugga sönder en. Det funkar nämligen för mig.

(mina har dödat 4 flaskor sen i sommras)

Minsta glasflaskan är på 50ml men då är locket i gummi -.- SUCK! Sen är nästa glasflaska på 177ml

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Whippetgerbilen
2014-11-04 17:42
0

Glas funkar bra tror jag! Till mina gerbiler har vi snurrat om ståltråd runt flaskan så att bara det där röret sticker ut! Men jag tycker du ska prova glas 🙂

Dogs is my world ♥

thea_thea
2014-11-04 18:29
0

#8 Tycker du 4 sen i somras är mycket? Mina slaktade minst en per dag innan jag skaffade glasflaska ;)

Prickbarnet
2014-11-04 18:43
0

#8 ja jag har testat att flytta runt på flaskan, det dröjer lite längre innan de börjar gnaga på flaskan då men det slutar alltid att de sitter och gnager på den ändå :/ har iallafall haft tur så ingen har satt i halsen

fluffis
2014-11-05 10:27
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär gör jag. Det kanske kan vara tips till någon. Lätt att fixa till om man använder plastlådor, svårare med glasakvarier.
Den här flaskan blev tuggad på när den var inuti buren/plastlådan. Sen började jag ha flaskan utanför med ett borrat hål för pipen och det funkar jättebra. Hålet kan man borra lite snett så att det blir så litet som möjligt. Det är även enkelt för mig att byta vatten i flaskan.

Prickbarnet
2014-11-06 20:35
0

#12 vill helst inte behöva borra i deras låda, ifall jag vill sätta flaskan någon annan stans när jag städar, men ska iaf beställa en glasflaska så snart som möjligt c: