gerbil uppfödare gärna i landskrona, lund malmö..
hej jag har funderat och jag har bestämt mig för att köpa gerbiler. dock har jag läst att det inte är bra att köpa dem i djuraffären, av olika skäl inom vård osv. så tänkte höra om ngn här vet ngn seriös uppfödare gärna i landskrona ,malmö, lund elr helsingborg.
tack så mkt🙂
anledningen till att jag inte vill köpa i djuraffär är att i djuraffären håller det oftast inte koll på hur djurets fysiska och psykiska hälsa/ beteende är. för att dem köper oftast ifrån grossiter och dem håller inte koll på sådana grejer. men hos seriösa uppfödare behöver man inte oroa sig över hur djuret mår för att de oftast aldrig förekommer att djuret mår dåligt elr är aggreisivt, de får oxå mycket omsorg och blir skötta bra, har jag hört. skriv gärna oxå själva var ni tycker är bäst att köpa gerbiler ifrån uppfödare elr djuraffär? men oxå som sakt från det förra inlägget villken seriös uppfödare som kan va bra och inom de områdena jag har skrivit. tack så mkt… igen🙂❤️
Det finns Paninis gerbiluppfödning i Sjöbo annars om du inte hittar någon i närheten. :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Det är lite knepigt det där med uppfödare vs djuraffär. En uppfödare kan vara som tex Panini dvs ordentlig och seriös. Men en "uppfödare"kan också vara en säljare på blocket som står med en inavelskull som hen har i en gallerbur. I Lomma finns en djuraffär som säljer gerbiler från en uppfödare i Höör. Jag har ett honpar och ett hanpar därifrån, dessa är faktiskt de trevligaste av alla gerbiler vi haft. Så allt är inte svart eller vitt.

Kan tillägga att vi har haft gerbiler från seriösa uppfödare också. Vid två års ålder är det bara en som lever, men han är jättego han också :)
Kolla på uppfödarlisten 2014, där hittade jag Hollywoods gerbiluppfödning som jag nu har mina gerbiler från. Den ligger i Helsingborg!:)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Jag finns med min uppfödning i Varberg, inte jättenära men det går oftast att fixa transport. Har en vän som ibland åker ned med tåget till Malmö.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Okej men vad är ditt nr disyerto?
Kan du nr timl dem i helsingborg the animallovers?
Nej men du kan gå in på hennes sida, sök på hollywoods gerbiler. Just nu är hon inte så aktiv och har inga ungar till salu då hon skulle flytta eller nåt har jag för mig. Men hon har vuxna gerbiler till salu. Jag köpte ett vuxet par av henne.
Du kan gå in på min hemsida: http://www.disyerto.se/
Där kan du fylla i en intresseanmälan som du hittar "Välkommen" rubriken och bilden på ungarna. Annars är mitt mob nr: 076-21 74 804
Din sida är verkligen superfin med bilder på små gerbilungar, så sött:)
#11 Tack :D