Kan era gerbiler någonting?
Hej! Kan era gerbiler nåt eller några " tricks"? Typ som att komma på inkallning eller nåt annat! Min ena kan inkallning ganska bra och den andra är på god väg att lära sig! Gerbilen som heter Hubbe(Huberta egentligen men kallar henne för Hubbe, inte jag som döpt dem) på bilden kan komma på inkallning ganska bra då hon inte hoppar ner från sängen det första hon gör som Dagny, min andra gör:) vi övar på sängen.
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Vad kul, hur har du tränat upp det? :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Min ena gerbil kan väl en typ av inkallning om jag krafsar i golvet så kommer hon springandes. Det underlättar väldigt mycket när man ska fånga in henne, även om hon är min lättaste att fånga in, haha. Mina 3 andra springer för livet när jag krafsar i golvet, HAHAHAH!
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Haha!:) Jag har henne ofta på sängen. Då när hon springer runt där så tar jag ett solrosfrö och lägger det i handen och släpar handen på sängen så hon blir intresserad. Samtidigt som jag gör detta utför jag ett ljud som jag bestämt att jag ska använda mig av. Så fort hon börjar springa efter handen så får hon solrosfröet. Och så fortsatte jag. Det är viktigt att varje gång gerbilen kommer så ska den få nåt riktigt gott så den vill komma fler ggr. Man måste bestämma ett ljud eller t. ex gerbilens namn eller nåt annat ord som man vill att gerbilen ska komma på, jag använder ett ljud. Så man gör när man rider och vill att hästen ska gå snabare, typ man klickar med tungan mot "sidtänderna" där uppe i munnen:)jag brukar också ge godis när hon sitter i min famn, hon brukar ganska ofta nu hoppa upp min mage och vilja ha godis. Hon förknippar min mage eller famn med godis helt enkelt:)
#3 Smart! Måste prova det! :-) :-)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Om jag har handen i buren och skramlar i godisbruken då klättrar dom upp på axeln och inväntar godis snällt 🙂
Åå, låter gulligt:)
#5 Haha, vad häftigt. ^^
Mina rusar till matskålen så fort jag börjar prassla med matpåsen, skulle dock inte kalla det ett tricks, men ändå. Spelar heller ingen roll om dom sover eller är vakna, utan dom flyger upp på direkten och sätter sig och väntar vid matskålen. Man tror ju nästan att dom inte har fått mat på flera dagar så som dom beter sig hahah 🤪
Dom kommer även på inkallning, men varken jag eller gerbilerna har haft intresse för att träna in fler tricks än så. 🤐
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En gerbil jag hade tidigare i min uppfödning var extremt snabblärd, honom tränade jag till att putta på en pingla för att få godis.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Men åååååh så söt han är!
Åååååååå så söt
jag tränade mycket med Kiro innan och han va väldigt duktig på agility och olika tricks, nu kör vi lite mer sådär natural gerbilmanship 😉, altså att vi övar på olika övningar för att få han så tam så möjligt, han är väldigt tam i för sig men det är kul att se hur långt man kan komma 😃