Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 623 ggr
Sara_85
2007-09-11 23:41
0

Ny kompis?

Hej!

Blev idag tvungen att avliva min ena gerbil:( nu är hans bror ensam kvar och jag undrar hur man gör om man vill skaffa en eller helst två nya rumskompisar till den som är kvar?  Det är en hane på snart 2 år.. Brukar det bli problem? Har hört att dom biter ihjäl nykomlingar…

Mymlan
2007-09-11 23:58
0

Det går nog väldigt bra.. Vet ej vad du bor men Lotte här på iFokus har nog bsmåttingar till salu. Maxidor vet jag ej om hon har. Fairytails har väl oxå smått? EmmaJo kanske har, dessa kan jag rekommendera. ÅsaN väntar ev smått.. Henne kan jag oxå rekommendera.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

tjiggit
2007-09-12 01:53
0

Det brukar inte vara några problem att sätta två bebishanar till en ensam vuxen hane. Men var noga med att göra ihop-sättningen på rätt sätt.

Maila bebisförmedlingen på svenska gerbilföreningen för senaste infon om gerbilungar :)

Tråkigt att din andra gerbil dog förresten! Lycka till!

Sara_85
2007-09-12 14:24
0

Tack! Vad skönt, jag bor i Malmö. Den andra springer runt och letar hela tiden så jag får skaffa två nya ganska snart…

Theo
2007-09-12 15:20
0

Att introducera två bebispojkar med en äldre herre brukar gå smärtfritt. Såvida han är en normal,social och frisk kille förstås.

Jag gjorde detta i julas, den överlevande hanen av två bröder var just 2 år fyllda, hans nya kamrater var tre månader ungefär.

Nu straxt ett år efteråt är de oskiljaktiga. (Den ene nyinköpte bebisen dog tyvärr).

Silverpumans
2007-09-12 16:06
0

Jag har två svart-vita pojkar om du skulle vara intresserad ;-).

Sara_85
2007-09-16 11:47
0

Ok, men mina två nya är bara 4 veckor, den jag redan har verkar väldigt irriterad på dom två nya! Jag försöker att sätta dom i samma bur några gånger om dagen men det slutar alltid med att jag får skilja dom åt i separata burar igen efter bara någon minut…Kanske måste dom växa till sig lite?? tillsammans är dom två små glada och modiga men inte när den gamla kommer på besök:(

Katter3
2007-09-16 12:10
0

När Ratman var lite yngre än två år skaffade jag två kompisar till honom. Det blev ett väldigt pipande på de små när de träffades, men det hela gick superbra. Och när kvällen kom låg de och sov i en hög. :-)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Evvelina95
2007-09-16 17:23
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena gerbil var jag också tvungen att avliva .. Hennes syster är kvar.. Jag ska också köpa en eller två nya kompisar till henne .. Hon är 2år .. Tror ni det kommer gå bra att sätta ihop henne med en eller två nya kompisar från djur affären ?

emmsaaan
2007-09-16 17:50
0

#8 Jag vet inte. Honor ska man väl inte ha mer än två?:/ Det är det som är så drygt..