Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 745 ggr
Mymlan
2007-09-15 11:55
0

Bråk

Jaha, så har mina 2 finska systrar *köpta på djur-hobby i uppsala* bråkat. Dove *minns ej i skrivandes stund vad det heter* pied collared har ett sår ovanpå nosen, päls blodig på sidan om frambenet men kan ej se nå sår där.

Kan denna hona under dagen gå i en petbox nr 3 så jag kan ha bättre koll på denna hona för kunna se ordentligt hur hon mår. Just nu går hon omkring lite men sitter hon så ser hon ihopkurad ut.

Kan jag tvätta med klorhexidin? *har tvättat sår på marsvin med det o detta svider ej*

Sedan en fråga. Om en gerbil utsätts och blir biten etc skriker inte de?

Kan detta ha berott på de är jämn gamla? de bor i 200L akvarium.

Skulle det funka sätta bebis hona till Dove honan och en bebis hona till Argente honan?

Nu ska ju såren etc läka på Dove honan först.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

emmsaaan
2007-09-15 14:30
0

Kan denna hona under dagen gå i en petbox nr 3? Det tror jag nog. Men är det inte bättre att sära på dom hela tiden? Och skaffa nya kompisar? Om jag förstod dig rätt..

Kan jag tvätta med klorhexidin? Det ska nog gå bra om det inte svider.

Om en gerbil utsätts och blir biten etc skriker inte de? Ingen aning :S

Kan detta ha berott på de är jämn gamla? Om dom är jämngamla så ska det väl inte vara några problem? :/ Jag vet inte.

Skulle det funka sätta bebis hona till Dove honan och en bebis hona till Argente honan? Jag är ingen gerbilproffs men det ska nog gå bra.

Mymlan
2007-09-15 14:38
0

De är helt och hållet särade på och kommer inte sättas ihop igen.

De är systrar och tror att bråket helt enkelt rörde sig om rangordningen.

Jag har ej hört nå skrik, jag reagerade på varför katten Cypress var så fasligt intresserad av akvariet, schassade bort henne 2 sek efter var hon där igen. Jag tror hon på sitt sätt talade om för mig det är något fel här.  

Har tvättat av henne med ljummet vatten hon är sårig på skulderbladet. Tvättade av nosen och skuldran med klorhexidin, var väl ej så kul bli blöt.

Har mer koll nu då hon sitter i petboxen precis bredvid mig här vid datorn.

Kommer söka bebis hona till Dove honan när jag ser såren läkts och hon har piggat på sig.

Argente honan ska få en bebis hona *om jag kan finna en, vill ej köpa av zoo*

Och funkar det ej så får tjurtanten gå ensam.

[Mariaxx]
2007-09-15 22:41
0

Lisa har kanske gerbilbebbar nu…? eller Lotte, som säkerligen kan medtagas till kallhäll.

Mymlan
2007-09-15 22:49
0

#3 Har mailat lisa men har ej så brådis de kan kanske sitta ensam till utställningen i oktober.

Asa-N
2007-09-15 22:51
0

Jag har förhoppningsvis bebbar på g nu i slutet på månaden, men de är ej leveransklara innan slutet på november när de i så fall är 8 veckor.

Mymlan
2007-09-15 23:07
0

#5 Kan du få enfärgad Burmese? För mig ena av din var burmese ngnting.

Tror de även är för gamla nu för sitta med hane *den som har utställningskatalogen kvar från 20/5 -07 kan se deras ålder där.. Har städat undan allt så bra så stamtavlan på mina djur finner jag ej just nu. Annars har jag ju 2 ensamma hanar.