Jätterolig ide, ska försöka hitta nån bra bild på dem.
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Och här är lilla Yang. ^_^ (Döpte dom till Yin och Yang.) Yang är mer handtamare än Yin, men har försökt jätte länge med att få dom båda mer handtama, men eftersom att jag har ganska ofta mått dåligt på grund av min Crohnes sjukdom, så har jag inte haft den tiden och orken att göra dom handtamare än dom är nu.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hoppas att videon fungerar. ^_^
Det här här är mina två tjejer :) Lilly & Tilly. Hade aldrig haft gerbil innan dom, men blev totalt söker när jag hade prao på en djuraffär( fått praktik där nu) och såg dessa. Ägaren till djuraffären sa att de va tre månader och ingen verkar vilja ha dom så han funderar på att avliva dom. Jag kunde inte tillåta det och övertygade mamma. Nu har jag haft dom över ett år och älskar dom. Även om jag inte ser nån stor skillnad. Lilly är mer framåt och Tilly är fet.
Jag kan väl börja med Bianca, en av mina fyra gerbil honor som bor hemma hos mig. Hon kommer från en djuraffär och är en av mina första gerbil jag någonsin har ägt. Bianca är en 1år liten dam som älskar ärtor, toarullar och äggkartonger.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Nästa på tur är Wilda, Biancas gamla bur kompis. Men efter ett massa jagandes i buren och råd här ifrån iFokus så blev det att separera på dem två bur kompisarna. Men Wilda är min lugnaste hona jag har. Hon kommer alltid fram och ska kolla vad man håller på med i buren.
Nästa är Mulan, Biancas nya bur kompis som jag skaffade i början på juni i år så hittade jag en som sålde gerbilungar och åkte iväg och hämtade Mulan och hennes syster Kardemumma. Men Mulan är en liten sprallig dam på 4 månader som vet exakt hur man går matte på nerverna när man vill ute och springa.
Och den sista gerbilen som bor hemma hos mig är Mulan syster Kardemumma. Kardemumma är Wildas bur kompis och dem två har verkligen klickat. Redan efter första natten dem var tillsammans i en delad bur så lyckades Kardemumma pressa sig igenom gallret och sov tillsammans med Wilda. Hon gav verkligen mig en liten hjärtattack morgonen efter xD
Men Kardemumma är en liten fegis, som i början sprang iväg vid mista ljud och snabb rörelse. Hon är ännu idag fortfarande en fegis men det går mycket framåt medhjälp av att få vara ute och springa. Har inte många bilder på henne än då hon har även sprungit iväg av kamerans ljud
Vilka fina gerbiler ni har allihopa!! Riktigt söta måste jag säga :) Vilken färg är Kardemumma ForeverEmma_? Hon ser så fin ut :)
#11 Dark Eyed Honey är hon :)
#12 jätte fin! :)
Så Fina Gerbiler alla har!!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
#13 tack så mycket :D
Ååå vad söta Totte och Gotte är! 😍
#19 Dom tackar!!
Dogs is my world ♥
Åhh vad många sötnosar det fanns i den här tråden 😍
putt:)

Min lilla Hercules, han är omkring 1 år och 6 månader, en otrolig charmig kille som älskar solrosfrön och att busa runt i akvariumet (springa fram och tillbaka, upp och sedan ner direkt på allting.) Helt enkelt en urgo kille! 😊
☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over
Vilka sötnosar ni har allihopa! ^^
Får väll bidra med en bild på min lilla Freja. =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Dobby mumsar på en ärta, älsklingsmaten 🤪

#27 Ger du frusna ärtor (som du har tinat/värmt upp) eller köper du färska ärtor till dina gerbiler? =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
#28 Jag kör på frysta ärtor som jag sedan låter tina, men färska funkar självklart också! 🙂
#29 Aha! Då får man testa det ju! =D har än så länge inte hitttat något som min gerbil tycker är särskilt gott, utan bara som något trevligt att gnaga på när man har väldigt tråkigt. Men frusna ärtor är ju lättare att förvara så det var skönt att det gick att ge dem. ^.^
#30 kan säga att ärtor, majs, pasta och sojabönor brukar vara väldigt uppskattat. I alla fall hemma hos mig. Så tips testa det :)
#31 sån där konserverad majs på burk eller? :-) Tack för tipsen! :-D
Och så har jag även denna lilla tjej, Syrran kallar jag henne.
Mina finaste busfrön ♥
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Sherlock och Watson♥♥♥