Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1117 ggr
ForeverEmma_
0

Sten i buren

Innan man stoppar en sten i buren vad ska man tänka på och vad ska man göra innan? Förstår att man ska tvätta den osv. Men ska man skölja av den och sen in i ugnen som grener? eller ska man göra på annat sätt?

Sen så behöver jag en till sten men hittade inte någon nu på morgonen när jag var ute, så tänkte om ni har något bra tips på något ställe, som exempel skogen, där ni har hittat era stenar och där man kan leta

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

BjornKraft
0

Jag har tagit mina stenar vid älven och sjön. Då finns det fina platta stenar och härligt slipade stenar. Jag tog in dem och lade dem i min största gryta och kokade dem i 40 minuter. Sen hällde jag av vattnet och lät dem svalna SAKTA och sedan skurade jag dem med diskmedel och rotborste. Sen lät jag dem torka och sedan lade jag in dem i hörliga formationer i akvariet.

Lycka till :-)

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Emouse
1

Det är inte jätte jätte viktigt att koka dom/ha dom i ugn. Bara man tvättar och sköljer dom ordentligt. Ta gärna en tung, stadig sten så att den inte åker åt sidan när dom leker eller liknande så att dom fastnar med svansen:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤