Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 946 ggr
ForeverEmma_
2

Lycklig Gerbil

Tänk att man kunde göra en lite gerbil glad. Har inte haft halm hemma på ett tag då jag har haft mycket i skolan denna vecka så mina små bebisar har varit halm lösa i lite mer än en halv vecka och idag hade jag äntligen tid att åka och köpa. Kardemumma som var vaken började direkt att tugga på halmen. Lycklig gerbil där kan man säga. 

Hon brukar annars direkt när jag kommer hem börja bli jobbig och tugga i taket.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

djurflikkan
0

Ska man ha halm eller hö? Eller det spelar ingen roll? :)

ForeverEmma_
0

Tror inte det spelar någon roll. Men för mig så är hö något som man ska äta och halm är underlag och sysselsättning

Denna kommentar har tagits bort.
ForeverEmma_
1

#3 sluta komma med dryga kommentarer. Det finns ingen stans där det står att gerbiler ska ha hö och därav så spelar det ingen roll om man tar halm eller hö

Whippetgerbilen
0

Vadå ska? Det får man ju bestämma själv. Jag har inget av  dom så SKA jag ha hö då eller? du gör en väldigt otrevlig stämning… Så sluta med dina dryga kommentarer #5

Dogs is my world ♥

The Animallovers!!!
0

Anonym, jag kan se vem du är i hur du skriver men eftersom du vill vara anonym så har du rätt till det. Det är kul att dina gillar hö men det är inget man måste ha, en grej som man måste ha är mycket spån men inte hö. Då går det lika bra med toapapper:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Gerbilles
0

#7 Och jag ger mina halm, vilket dom fullkomligt älskar! 😛

Handlar nog mer om vad man själv föredrar att ge till sina gerbiler, för båda funkar precis lika bra.

The Animallovers!!!
0

Det beror ju på vilken ton man har mot andra och Hr man uppfattar det. Till ämnet: gerbiler blir ju så glada av då t.ex halm men också liksom en helt vanlig toarulle eller kartong.

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Ikajo
0

Jag har för mig att man inte ska ge gerbiler hö… halm går bra men inte hö… inte för att det spelar någon roll för min del. Jag tål inte hö…

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Anne.K
0

Man kan ge både halm och hö till gerbiler. De uppskattar hö att få pyssla och även äta av det. Men det är absolut inget måste att ha vare sig halm eller hö. Sedan finns alltid risken att få ohyra på gerbilerna via hö. Men toapapper och dylikt fungerar lika bra att ge istället :) .

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning