Akvarie mot akvarie? *Snabba svar*
Funderar på att byta ut våra dunaburar mot 2 akvarium i stället. Men vet inte om jag skulle ställa dem på samma bord eller på varsitt. Kan man ha 2 akvarium kloss mot varandra, alltså glas mot glas verkligen och ha honor i ena och hanar i andra? Könen kanske inte påverkar genom dubbla glas, men tror ni det blir jobbigt för dem? Kommer det bli knäppt att de kan se varandra men inte komma åt varandra?
Jag tycker att du kan ha så. Mina gerbiler ser många andra djur och det enda som påverkar är att om en börjar stampa så börjar alla stampa och gömmer sig… ;)

Ja oj oj, detta stampande! Att så små djur kan leva om så mycket?! *ler* Vi har två katter som är utestängda från sovrummet bland annat för att gerbilerna står just i sovrummet. En natt smet ena katten in och shit vad dom stampade! När vi "kastat" ut henne tystnade dom på en gång. Dottern som sov i vår säng den natten vaknade också och hon tycker det är väldigt facinerande att de stampar så när det är nåt läskigt (som hon säger) =)
Hur som helst så beslutades det att vi skulle köpa en likadan duna som vi redan har en av. Gillar dom och så… Och dom ryms inte på samma bord, men kommer få stå vid varandra iaf :) Så tack för svaret :)