Sover i handen?
Är det lätt att få gerbiler att somna i handen? Dem måste väl va rätt tama då?:D
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Det är inte så vanligt att de gör det. Men vissa kan bli såpass trygga att de gärna myser ner sig i handen. Men tyvärr inte vanligt som sagt. Det krävs att man i så fall spenderar väldigt mycket tid med sina gerbiler så att de kan bli såpass trygga med dig som ägare. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
En av mina gör det 🙂
Dogs is my world ♥
… och att det är jäkligt trötta skulle jag vilja påstå. Oftast tycker de att det är alltför roligt att utforska och se vad som händer runtomkring i stället 😛 Men det är väl olika.
Jag har haft ganska många gerbiler, men bara en har somnat i handen. Det var under en tågresa hem från en utställning faktiskt, jag skulle bara ta upp honom ur buren och kolla så att allt var okej (jag tyckte att han verkade slö), men det visade sig att han bara satt och slappade och höll på att somna, och då somnade han efter bara en kort stund i famnen i stället. Jag blev nog nästan lika förvånad som mina medpassagerare blev nyfikna , haha 😃
Men mina jirdar kan ligga och sova hos mig ganska ofta faktiskt 👍I somras låg jag till och med ute på en filt och vilade i skuggan, med en liten sovande jird vid halsen 🙂 Skulle aldrig våga det med en gerbil dock. Jirdarna är betydligt lugnare och den här killen skulle aldrig få för sig att sticka iväg, annars hade jag aldrig tagit ut honom.
Tack för svaren. Men när ni sticker ner handen till era gerbiler, klättrar de upp direkt i handen då och upp på armen? VILL rea gerbiler umgås med er?
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
#5 Hos mig varierar det från dag till dag. Vissa dagar känner inte gerbilerna alls för att komma upp, medans andra dagar så skuttar dom gladeligen upp. Så det varierar beroende på vad dom känner för just den dagen :) .
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning