(S) Gerbilhonor från Myomorpha
Myomorpha har nu totalt 6 vuxna gerbilhonor som gärna söker bra kärleksfulla hem. Dessa honor är fördelade i 3 par.
Vissa av individerna har varit svåra att ta beslutet om att sälja, men jag behöver sälja av lite gerbiler nu då det börjar bli fullt hos mig och jag vill kunna gå framåt med mitt avelsarbete.
Alla honor är friska och krya och fungerar bra med sina respektive burkompisar.
Par 1:
Namn: Tsunami's Duo
Född: 2012-12-16
Kön: Hona
Färg: Dilute nutmeg
Övrigt: Har fått 3 fina kullar hos mig och är idag pensionerad. Att ta beslutet att sälja Duo har vart svårt då planen vart att jag viljat behålla henne resten av hennes liv. Men behöver ta det svåra beslutet att sälja då jag redan har för många gerbiler hemma som jag behåller för mitt eget sällskaps skull. Hon säljes tillsammans med sin dotter Myomorpha's Nyårskaramell. Till ett renodlat sällskapshem där de båda kan få tonvis av kärlek och uppmärksamhet.
Namn: Myomorpha's Nyårskaramell
Född: 2014-01-01
Färg: Black
Övrigt: Dotter till Tsunami's Duo. Har epilepsi, dock väldigt mild. Har endast haft 1 anfall i sitt liv hittills och det var väldigt milt med bara öronviftningar. Ska absolut inte avlas på. Hon säljes enbart tillsammans med mamma Duo till ett renodlat sällskapshem.
Pris för paret: 200 kr
Par 2:
Namn: (Windsor's) Philadelphia
Född: 2014-01-07
Färg: Argente
Övrigt: I tonåren så var Philadelphia och hennes syster Dallas lite bråkiga och kunde naffsas ganska mycket. Men nu har de mognat och är snälla och trevliga. Detta är annars en nyfiken tjej. Säljes enbart ihop med hennes kullsyster Dallas. Endast till sällskapshem, Ej avel.
Namn: (Windsor's) Dallas
Färg: Argente
Övrigt: Kullsyster till Philadelphia. Även Dallas är nyfiken och snäll. Säljes endast ihop med systern till sällskapshem, Ej avel.
Pris för paret: 200 kr
Par 3:
Namn: (Windsor's) Phoenix
Färg Argente
Övrigt: Detta är en supersnäll tjej som aldrig har gjort något. Trevlig och fin i handen. Var tänkt att ingå i min egna avel men jag kommer troligen inte hinna para henne, så därför säljs hon nu till antingen avel hos någon annan eller till ett sällskapshem. Hon säljs dock enbart tillsammans med Myomorpha's Anemone.
Namn: Myomorpha's Anemone
Född: 2014-04-11
Färg: Dilute nutmeg
Övrigt: En blyg men supersnäll tjej som aldrig heller har gjort något. Trevlig och fin i handen även hon. Även hon sparades för min egna avel. Men säljs då jag troligen inte kommer hinna använda mig av henne heller. Så hon säljs tillsammans med phoenix antingen till avel eller sällskap.
Pris för paret: 300 kr
Stamtavlor och registreringsbevis medföljer alla gerbilerna vid köp, likaså en liten påse med foder samt livslång support.
OBS! Du som vill köpa gerbiler till avel av mig bör meddela mig detta innan köp så att vi tillsammans kan gå igenom vad du bör tänka på när du avlar på individerna. Samt ser jag att du är väl påläst eller helst av allt redan har bra erfarenhet av gerbilavel så att du vet vad du pysslar med.
Myomorpha's gerbiluppfödning finns i Skara i västra götalands län. Men transport brukar gå att lösa om du bor långt bort.
Hemsida: Myomorpha.se
Kontakt: annekananen@hotmail.com
Bilder på alla gerbilerna kommer att komma nedan i tråden :) .
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Tsunami's Duo

Myomorpha's Nyårskaramell

(Windsor's) Phoenix

Myomorpha's Anemone

Philadelphia och Dallas
Putt
Putt
Putt
Phoenix och Anemone är nu tingade :). De andra finns dock fortfarande tillgängliga för försäljning.
Nu är även Duo och Nyårskaramell tingade :) .
Nu finns bara Philadelphia och Dallas kvar som söker efter deras kärleksfulla hem.
putt
Philadelphia och Dallas finns fortfarande kvar. :)
Putt
Putt
Philadelphia och Dallas söker fortfarande deras hem. :)
Tråden kan låsas/tas bort då jag beslutat mig för att behålla Dallas och Philadelphia då dessa tjejer har växt otroligt mycket i mina ögon. Dom har utvecklats åt det håll jag önskat och kommer tack vare det behållas, och planeras att få gå i avel hos mig som ursprungstanken var.
De har blivit riktigt härliga, framåt och nyfikna individer under denna tiden så känner att de kan bidra med något bra i min avel trots allt. :)