Maten i butiken...
Hej, maten som säljs på de flesta djurmagazinet butiker, är den bra? Alltså innehåller den alla vitaminer och mineraler de behöver?
tacksam för svar! :)
Med vänlig hälsning / Livandivan <3
De säljer väl väldigt många olika sorters mat? Till mina kaniner har jag versele lagas mat cunicomplete, det finns chinchilla complete och hamster och marsvin också. Den maten är absolut bra. Jag köper också hö på Djurmagazinet, det kommer från Jularps gård i Skåne och är det godaste hö mina kaniner vet så de äter jättemycket av det = bra.
Men sen har de även märken på djurfoder som jag inte litar så mycket på.
Till gerbiler så rekommenderar jag endast versele-lagas Gerbil nature som foder till gerbiler. Kanske finns något mer märke som är dugligt också, men Gerbil nature vet jag iaf uppfyller gerbilens näringsbehov.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Varför då ? Anne.k
Okej, det är den jag har.
Med vänlig hälsning / Livandivan <3
#3 som det står så är det för att den maten uppfyller gerbilens näringsbehov.
Okej ..
Anne.K; Vem tycker du man ska köpa från om man (som jag) vill beställa på nätet?
“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson
Vi köper från djuraffären .
Jag bor i Norrländsk glesbygd och handlar det mesta via nätet.
“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson
#7 på Zooplus hemsida så finns gerbil nature att köpa. Sedan går det även köpa mitt egenblandade foder direkt från mig också som jag anpassat till gerbiler. :)
Jag köper på Zooplus till kaninerna och hunden. Har man bara en gerbil så är det nog bättre att köpa i affär, annars får man köpa mycket för att komma upp i fraktfritt belopp och då hinner maten bli gammal.
På grizzly zoo finns gerbil nature
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
#7 jag skulle rekommendera zoo.se där kan man i alla fall köpa 2.5kg påsar för 189kr och det räcker ett tag.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
med gerbil nature
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
#13 Det är billigare att köpa från zooplus. Där kan man köpa 3kg för 158 kronor.
☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over