Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 941 ggr
97s.k
2014-09-04 14:31
2

limpistol

Någon som vet om man kan använda lim-pistol till hemmagjorda leksaker till sina gerbiler eller kan själva "limmet" vara dåligt om de tuggar på det?

BjornKraft
2014-09-05 09:39
0

Det undrar jag också!

Om man tittar på dessa trähus som säljs i djuraffärerna (med bark på) så är de ofta limmade. "stockarna" som de kan krypa igenom är däremot ofta spikade, så då får man ha ögonen med sig när de gnager fram en sådan. 

Gerbilerna äter ju inte trä och kartong som de "finfördelar" kan det då vara rimlig att anta att de heller inte äter limpistolslim?

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Anne.K
2014-09-05 10:10
0

Jag har emellanåt limmat med limpistol. Det har inte varit några problem. Det viktiga är att ta reda på så att det är giftfritt lim man använder. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[VampireGirlElvira]1
2014-09-05 19:49
0

Följer.

BjornKraft
2014-09-06 15:25
0

Hum… giftfritt lim finns väl knappt, men jag förstår vad du menar. Jag har byggt papiermache berg med toarullsgångar i och då gjorde jag lim av mjöl och vatten. 

#2 har du något tips på lim till limpistol som är minst giftigt? Länk till site eller märke?

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Anne.K
2014-09-06 18:23
1

Nä helt giftfritt lim finns väl inte om man ska vara petig. Men det går alltid att hitta snällare alternativ. Sedan gäller det självklart ändå att hålla lite koll på gerbilernas gnagbeteende och se så de inte gnager in mot limmet. 

Annars så är trälim ett bra alternativ, då det tydligen ska vara milt som jag förstått det. (Finns väl säkert olika varianter där med).

Just nu har jag inga märken eller länkar till lim för limpistoler. Men det borde väl gå att luska fram med lite googlande :) .

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning