R.I.P Twister!♥️
Efter en vecka i London så hade mina gerbiler varit omhändertagna några dagar av en kompis, och på tisdag eftermiddag. De hade varit jättepigga då. Men jag kände ändå på mig att någonting var fel. När jag kom hem sent på onsdag kväll, så hittade jag inte Tulo NÅGONSTANS i buren, han hade rymt. I Calippo Och Twisters bur var det helt knäpptyst, jag stoppade ned handen i buren men ingen kom. Sedan kände jag i deras håla, där kände jag två små uppburrade spinkiga små gerbiler.. Calippo var hyfsat okej, men såg sjuk ut. Twister däremot var döende och kall.. De fick gurka, solrosfrön och varma strumpor och annat. Twister åt, men blev inte bättre.. Han gick runt några gånger, men lade sig ned igen. Han gick inte att få varm, hur mycket vi fönade strumpan och lade på honom. Vi visste att han inte skulle klara sig, men försökte allt. Calippo återställde sig igen. Han är nu som vanligt igen, bara en aning hyperaktiv :) Vi la ut solrosfrön och gurka på olika ställen på golvet för att hitta Tulo, i hela huset. Vi hade lagt Twister i en skön fårskinnstoffla med en gurkbit i. Nästa morgon låg han utanför tofflan, död.. Men ett gott tecken var att några solrosfrön var borta! Det låg bajs på vissa ställen och jag var överlycklig! Vi åkte till Tassar och Morrhår och köpte lita saker till Calippo och när vi kom hem hörde vi stampande bakom kylskåpet, åh vad lättad man blev. När vi hade flyttat på kylskåpet satt min fina, älskade dammråtta där. ♥️ Så det blev ett "ganska" lyckligt slut, till slut. R.I.P Twister♥️
Vad skönt att du hittade Tulo i allafall.
R.I.P Twister🌺
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Hade din kompis glömt mata de eller? Ha det bra Twister
Tack! Nej, de hade fått mat.. #2
R.I.P Twister:( vila i frid Förlåt men vet du hur liksom vad han dog av?
Du kallar det djur, vi kallar det livet!