sätta in en hane till en hona
Har en 8 månaders gerbil hona Kan man sätta in en gerbil till honan direkt el bör dom i separat först???
varför ska du sätta in en hane hos honan? Bättre du skaffar en honbebis som kompis till din hona istället.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Har tingat en hane från uppfödare tro de blir fler från samma
#2 avsäg den hanen och få tag på en bebishona istället. Det kommer annars sluta med att du får gerbilbebisar då hanen och din hona kommer para sig. Så skaffa en honbebis istället.
Vet uppfödaren om att du planerar att sätta hanen med en hona?
Nej jag tänker inte avsäga hannen .. varför frågar du sånt de har inte du med o göra …..
Du verkar inte vilja förstå problematiken i situationen. Om inte uppfödaren är medveten om dina avsikter att sätta ihop hanen med en hona så går du bakom ryggen på denne och förstör ett förtroende uppfödare och köpare emellan.
Jag som själv är uppfödare skulle känna mig enormt sviken om det visade sig att någon av mina köpare gått emot mitt förtroende gentemot köparen och gör något som jag ej har godkänt till.
Sedan när du inte ens vet hur man sätter ihop gerbiler visar bara att du absolut inte ska avla på gerbiler då du inte har den kunskapen som krävs.
TS har gjort en liknande tråd på hamster.ifokus, hen har mestadels provocerat & dumförklarat sig själv.
Så ta hens tråd med en nypa salt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
aha på så vis. Då vet jag :)
Jo jag vet visst hur jag ska göra jag vet visst hur avel går till vill ha fler för att gerbiler ska INTE VA ENSAMMA .
Nu säger du emot dig själv. I trådstarten så frågar du hur du ska göra, med andra ord vet du inte hur man gör.
Och om du inte vill att din gerbilhona ska vara ensam så skaffa då en annan hona. För din kunskap är för liten att bedriva avel med.
Men om det nu är så att du har kunskap så har jag lite frågor:
Vad är ditt syfte med parningen?
Vad har du för mål i aveln?
Har gerbilerna stamtavlor?
Vet uppfödaren om att du ska avla?
Jag frågar allt detta med vänlig ton, och hoppas att du är villig att svara på frågorna så man vet lite hur du tänker.
Så kan du ju inte göra! Tänker du avla bara för att honan inte ska vara ensam? Du kan skaffa en honbebis istället som Anne säger. Det här är ett enormt dumt beslut av dig, om inte ens uppfödaren vet om det. Vad ska du göra med alla ungarna?
Dogs is my world ♥
Nej de har inte du med o göra
Efter att ha sett din tråd på hamster iFokus så förstår jag att du inte vill ta emot råd och vägrar lyssna på vad andra har att säga. Så jag tänker inte ödsla mer tid på dig iaf då du vägrar lyssna. Lycka till med vad du än gör! Hoppas inga djur får det dåligt pga ditt oförstånd. Nu lämnar jag tråden.
Ni har ingenting med de o göra så sluta skriv
Om du överhuvudtaget inte vet hur du introducerar gerbiler till varandra har du knappast särskilt mycket kunskaper om avel. Tycker iaf det verkar som det efter vad du har skrivit i tråden hittills. Du är mer än välkommen att visa att jag har fel, men då måste du faktiskt berätta för oss vad du kan om avel, vad du har för mål med den, etc, och inte bara säga att du visst kan mycket om avel - hur vet vi att det inte bara är tomma ord?
Vore lite intressant att veta varför du skapar trådar där du ställer frågor och sedan ber personerna som åtminstone försöker hjälpa dig att sluta skriva. 
Ni har ingenting med o göra
Håller med Gerbilles,Anne.K,Whippetgerbilen!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Vill bara inflika att TS håller på likadant i andra trådar, så detta barnsliga beteende hen uppvisar är inget nytt.
Strunta i att svara så ger hen sig snart.
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Har också sett tråden på hamstar iFokus, tyckte det var inte var så roligt att läsa:(
Sluta säg så där inte snällt
Förlåt , skulle inte verka otrevlig
En gerbil ska inte va ensam tur att hon har kaninerna som sällskap så hon e inte deprimerad .. hon har klara sig bra skönt att hon ska få en kompis el flera
Tråd låses. TS har bara för avsikt att bråka och är inte intresserad av att diskutera.
MvH Tsunamis