Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 322 ggr
Whippetgerbilen
2014-08-30 11:26
0

Torv?

Har funderat på att testa att ha torv som bottenmaterial till mina pojkar. Jag kollade på granngården och dom hade olika sorter liksom, vilken är bäst? Lägg gärna upp bilder om ni har torv i era burar 😃

Dogs is my world ♥

The Animallovers!!!
2014-08-30 13:26
0

Har själv bara vanligt kutterspån men jag tror att torv är bra, det ser iallafall väldigt naturligt ut! Bara att gerbilerna kan bli lite smutsiga av det!

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Whippetgerbilen
2014-08-30 17:52
0

Ja det har jag med och tänkte att gerbilerna kanske ville ha något lite naturligare så att säga😉. #1

Dogs is my world ♥

Alana82
2014-08-30 19:59
0

Har haft det förut och det enda negativa är att man efter några månader har ett fint mörkbrunt damm på lister, fläktar, utsug och liknande, jag tog det grövre som används till hästar för att få mindre damm och så håller gerbilernas gångar bättre

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

annaforsgren
2014-08-31 14:04
0

jag har också använt det, det är jättefint och det blir bra gångar, men det dammar som tusan! Gerbilerna blir helt brundammiga och dem andas in det, och rummet går som #3 sa att det blir ett tunt brunt dammlager i hela rummet ^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus