Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 389 ggr
Disyerto
0

Avvecklar Disyerto

Jag har tagit det tunga beslutet att tyvärr måste jag lägga ned min uppfödning. Det var mycket intensivt förra året och mycket stress samtidigt som plugget som gjorde att jag inte mådde så bra, vilket går ut över min familj. Vill inte att det ska fortsätta även detta läsår. Så jag har till slut vart tvungen att se sanningen i vitögat och inse att jag helt enkelt inte orkar med stressen.

Därför kommer jag att sälja många djur just nu, både lämpliga till avel och sällskap. Troligtvis kommer jag ta en eller två sista kullar mellan min Wahiba och min Fortran då de båda fått lovande bedömningar på utställningar och lugna och fina individer. Jag kommer förhoppningvis i framtiden även ta upp min uppfödning igen, men det får bli när jag är färdig med plugg och barnen större så jag har mer tid till mina djur.

Så om någon vill passa på att få tag på en del bra avelsgerbiler är detta ett bra tillfälle. Vill någon ha bilder är det bara att höra av sig.

PS. Jag tar 200kr för unga under 6mån och över 6mån 150kr.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Disyerto
0

Det kommer även finnas burar i form av SAMLA lådor 130L till salu, vissa med träram som lock, och vissa andra med andra former av lock.

moawi
1

Åh vad tråkigt att du också ska lägga ner Annika… Men det är ju så, det ska funka i vardagen också. Det viktigaste är att en själv och människorna runtomkring mår bra 🙂

The Animallovers!!!
0

Håller med Moiz!!

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Tsunamis
0

Åh vad trist 😕

MvH  Tsunamis

Anne.K
0

Nej vad tråkigt att ännu en gerbiluppfödare försvinner :/. Vi är snart inte många kvar om det fortsätter såhär. Men ja ibland kommer livet i vägen. Jag hoppas du ska må bättre, det är absolut det viktigaste :).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Disyerto
1

Vet ni vad, ni alla har fått mig på andra tankar. Håller med alla om att det är synd att det blir för få. 

Så istället för att lägga ned uppfödningen helt, har jag valt att jag kommer dra ned på den rätt kraftigt och endast ha ett avelspar per år, med två kullar. Oftast har jag inte tyckt att det är så mycket jobb med själva djuren utan snarare all administration.

ulrikame
0

du ska göra det som känns bäst för dig och din familj :)

är det att dra ner kraftigt istället för att lägga ner helt så är det jättebra :). kan vara bra att testa och om det fortfarande blir för mycket för dig så är det ju bara att lägga ner helt då.

kram

Disyerto
1

#7 Precis, det var lite så jag tänkte. Jag gillar verkligen det och har alltid tyckt att kontakten med kunderna är super kul, så samtidigt är det lite sorligt. Därför tänkte jag du skriver att jag drar ned på det kraftigt först istället, så får jag känna mig fram. Sedan är jag även förhoppningsvis klar med studierna nästa försommar.