Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 540 ggr
ForeverEmma_
0

"tappade" Wilda

Jag skulle nyss stoppa in Wilda i sin bur igen efter att jag hade rastat henne. Men jag fick inte upp locket och hon lyckades lirka sig ut mitt grepp och klättrade upp på min arm och sen ramla ner på golvet. Det såg ut som hon fick väldigt ont för hon låg typ på sidan några sek innan hon hoppade upp på benen. Det såg även ut som hennes högra bakben typ hoppade ut led eller något för det var helt spänt. 

Jag har klämt och känt igenom henne även dragit lite i alla hennes ben. Hon pep ingen. Och efter jag klämt igenom henne så släppte jag även ner henne på golvet igen för att se om hon haltade eller något och det gjorde hon inte. Och kom även fram igen efter och hon tog även och åt solrosfrön.

Hur stor chans finns det att hon kommer att klara helt och hållet utan några skador som benbrott, hjärnskakning osv.? Sitter i lite panik här.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

moawi
0

Så länge hon inte haltar bör det ju inte vara något brutet i alla fall. Kolla tänderna. Håll lite uppsikt på allmäntillståndet. Verkar hon som vanligt bör det inte vara någon fara. Gerbiler brukar för det mesta klara höga fall ganska bra trots allt.

ForeverEmma_
0

kollade tänderna dem var inte spruckna eller något vad jag kunde se. Men ska kolla på henne om 35min igen när alla chock verkligen har släppt. 

Hon har bara legat och tyckt sen jag släppte in henne ca 10min innan jag skrev detta inlägg. Hoppas hon dyker upp bara innan dess så man blir lite lugnare

ForeverEmma_
1

kan nog vara lugn. Kollade igenom henne nyss och hittade ingen skada på tänderna och hon pep inte när jag klämde och kände igenom henne. Och hon är även upp och gräver och röjer nu. Så kan nog sova gott i natt

The Animallovers!!!
0

Vad skönt att det inte var nått allvarligt!!

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

ForeverEmma_
0

#4 Jo, väldigt skönt att hon klarade sig. Kommer nog aldrig att få bilden ut huvudet när hon låg på sidan efter att hon ramlade. Den synen var verkligen hemskt. Lärde mig i alla fall en läxa att antingen ta bort locket innan jag fångar in henne eller ta hjälp av någon i familjen. Vill verkligen inte uppleva det där igen