Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 365 ggr
The Animallovers!!!
1

Köpa vuxna eller ungar?

Hej! Vad rekomenderar ni? Köpa två vuxna gerbiler eller två ungar?

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

[mommo 12]
1

Inte två hanar i alla fall :-) Jag kan inget, men man vill ju veta hur det slutar. :-)

lollynonna
3

#1 varför inte två hanar?det går alldeles utmärkt att ha fler än 2 hanar i samma bur. gerbiler ska inte vara ensamma heller,om det inte är så att gerbilen verkligen inte vill ha en kompis.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
3

#1 Hanar brukar fungera ypperligt tillsammans. Dessutom är gerbiler flockdjur och ska inte hållas ensamma oavsett kön om inte särskilda skäl finns.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Cindy S
1

Om du inte är säker på ifall du vill ha gerbiler så kanske några äldre djur? Om du är jättesäker så är ju ungar bättre, eftersom man får se dem växa upp.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Gerbil01]
0

mommo 12? ärligt talat tycker jag inte att du ska hålla på så. Jag har sett andra av dina inlägg och jag tycker du är taskig.

The Animallovers!!!
0

Okej men vi kan väl prata om frågon jag ställde istället för att prata om nån sak som inte ens har med min fråga att göra:)

The Animallovers!!!
0

Skytteflickan88.ja, Jag är helt säker på att jag vill ha gebiler och jaghar läst typ allt man kanmläsa om gerbiler men det enda jag tvekar på är om jag ska ta två vuxna på ca ett år eller ungar?:)

Cindy S
0

Spelar tillgänglighet någon roll? Alltså spelar det någon roll var i landet de finns?

Ifall det gör det kan du ju köpa de som är närmast, och sedan får slumpen välja ifall det är vuxna eller unga.

Men om du köper unga så får du förstås ha dem längre.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

The Animallovers!!!
1

Ja, jag bor i skåne och jag har kontakt med en bra uppfödare! Men i en artikel som jag läste på zoonen så rekomenderar hon som skriver att om man är nybörjare så är det bra att köpa vuxna gerbiler men jag vet inte om det är så.!!! :)

lollynonna
0

#9 det spelar nog ingen roll egentligen. välj du :)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

The Animallovers!!!
0

Okej, tack! Så det stämmer inte?

gerbil99
0

#11 Nej, tycker inte det stämmer. Isåfall skulle det vara att de vuxna redan är tama/tamare. Och ungarna är det du som måste "uppfostra" ;)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

The Animallovers!!!
0

Okej, men om ni stod i ett val att ta två vuxna gerbiler eller vänta typ i två mån och sen köpa ungar? Förlåt för många frågor!!!:/

ForeverEmma_
0

Mina första som jag köpte i November förra året var 3månader och 2 veckor när jag köpte dem och dem tyckte jag inte var "jobbiga" på något sätt. Men nu i våras efter att dem bråkade och jag köpte en ny varsin kompis till dem i början av Juni och dem var då 6 veckor (nu är dem 4mån nu) och det är mycket mer jobb med dem små. Dem är väldigt spralliga, pigga och väldigt mycket all over the place. Dem har en tendens att  bli lite jobbiga ibland men dem är ändå roliga. Det är också kul att se dem växa upp.

Men jag hade valt att köpa ungar.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

The Animallovers!!!
0

Okej tack alla:)