Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 376 ggr
[Lollo1402]
0

Vill ha!

Hej!

Jag vill så gärna ha gerbiler för dem är så söta! Men vi har en katt som gärna skulle käka upp dom om han vill. Så jag har 3 problem.

1. Mina föräldrar vill inte.

2. Min katt vill käka upp dom

3. Vi har "lite" för manga djur(enligt mina föräldrar)

Så kan någon komma med något förslag hur jag ska övertala min föräldrar? Snälla!

linneaau99
0

asso om din katt skulle äta upp dom så tycker jag att  du ska tänka på djuren istället för dig själv och inte köpa djuren överhuvudtaget.

Anne.K
0

Säger dina föräldrar nej så får du acceptera det tyvärr så länge du är minderårig. Under tiden så är det bara läsa på allt du kommer över vad gäller gerbiler. Och sedan kanske någon gång så märker dina föräldrar att du har ett genuint intresse av gerbiler då du läser på mycket etc. så kanske dom kommer börja känna att du är redo. Föräldrar vill gärna vara säkra på att deras barn inte tröttnar på djuret efter en tid.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

linneaau99
0

plus om ni har FÖR många djur redan så kan du lätt glömma bort djuren och en vanlig sak med Gorbiler är att man älskar dom dom första månaderna  och sen tröttnar man med tanke på att du tydligen redan har några djur men jag ska ju inte döma när jag inte känner dig

Wellcraft
1

Acceptera vad dina föräldrar säger, de tänker förmodligen lite längre än du & ser konsekvenser på andra vis. Har du redan andra djur så kan du umgås med dem istället, man kan inte få allt.
Dessutom kan en katt stressa smådjur något otroligt och om katten vill käka upp dem finns det hela tiden en risk för dessa små djur att bli dödade, vilket inte är särskilt sjysst för gerbilerna.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Lollo1402]
0

# 1 Okej, jag håller med dig. Men vi har en kanin som vi haft 1 år nu, som han kollat på men det har gått bra. Men gerbiler är små, men om jag har dem I något rum som kitten inte kan komma in I?

#2Jag håller med dig också. Men nu ska jag läsa allt vad jag bara orkar:)

#3 Alltså vi har fiskar( men det är inte mina djur) sedan har vi då en katt, men han behöver inte så mycket jobb. Sedan har jag en kanin också, jag ska försöka klara kaninen också( om jag får några gerbiler)

#4 Ja, man kan ju lätt bli bortskämd med för många djur.  Men gerbiler är så söta. Ska se om jag kan lösa det med kitten.

Tack alla som svarade

Wellcraft
1

Om du glömmer stänga dörren en dag då? Lätt hänt & då får antagligen gerbilerna sätta livet till för ditt misstag.
Och man ska inte försöka klara av ett djur, man SKA klara av ett djur när man skaffat ett.
Vänta & ta det lugnt, du har hela livet på dig att skaffa gerbiler :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cindy S
0

Kanske läsa på mer om olika kaninraser och ge din kanin en kompis(om ni har rum)?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Lollo1402]
0

#7 Tack vare din ide så ska vi faktiskt skaffa en liten kanin till! Han är sjukt söt! Nejko heter han!

Cindy S
0

Vad roligt!

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

The Animallovers!!!
0

Så dem sa direkt ja till en kanin?:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

[Lollo1402]
0

#10 Nästan, vi har pratat om det ett tag och min lilla sötnos är ofta ensam. Vi ska kolla på honom på onsdag, men kan ta ett tag innan vi köper honom. För jag måste betala allt själv…..

Cindy S
0

Det är jättebra att du tänker på att kaninen ska ha det bra. :)

Jessica Jones (2015-)

The Animallovers!!!
0

Aha, men vill du fortf ha gerbiler?

[Lollo1402]
0

#13 Självklart, men just nu tycker jag att min kanin är viktigare. Tack alla som fått mig att förstå det rätta! Det hade inte alls varit snällt mot gerbilerna om dom skulle bli uppätna.

Wellcraft
0

Ska kaninerna bo ihop? Tänk på att det inte alltid funkar, hane + hane är knappast värt ens att testa.
Hane + hona så måste hanen kastreras innan de släpps ihop.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Lollo1402]
0

#15 Japp, det vet jag! En hona+ kastrerad hane ska det bli. Funkar inte det ska jag använda min reservplan.

The Animallovers!!!
0

Du vill väl inte bara ha gerbiler för dem är söta?

Cindy S
0

#17 Varför inte? Är det inte därför de flesta skaffar gerbiler?

Jessica Jones (2015-)

[Lollo1402]
0

#17 Jo, men självklart skulle jag vara med dom.

The Animallovers!!!
0

Ja vad bra! Lycka till med kaninen!!:)

[Lollo1402]
0

#18! Tack så sjukt mycket för ditt förslag! Nu har vi köpt hem lilla Nejko, han kommer på fredag! Jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig!! Tack så sjukt mycket!

Cindy S
0

#21 Ingen orsak, det var ju en bra kompromiss :) En ny kompis till dig och din kanin. Om jag hade rum skulle nog jag också ha kaniner.

Jessica Jones (2015-)