på börjat nybygge
Nu har jag äntligen fått tag i ett akvarium. Har haft en för liten bur till mina småttingar alldeles för länge nu och i fredags fick jag äntligen tag i ett akvarium som är 218 l stort. Det var inget nytt akvarium och väldigt smutsigt, men nu har grovstädningen börjat och jag ska snart åka och köpa matrial så jag kan bygga ett lock till dem och börja använda buren så snart som möjligt

Vad kul med ett sånt stort akvarium! :D
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Härligt med en stor bur för dig att inreda och gerbilerna att bo i! Ett tips är att desinficera det med lite t-röd som du låter dunsta sedan. Det brukar jag göra när jag köper begagnat, för säkerhets skull bara :)
Det ska bli jätte kul att få inreda och det blir nog skoj för mina två tjejer med som haft ett på tok för litet på ca 60 l. #2 det låter som en smart grej ska jag nog med göra! Någon som vet hur man fäster vattenbehållaren
Virkon S går att använda också som desinficering. Använde det på mitt akvarium som var begagnat
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Den är desinficerad nu med t-röd dock så sprack golvet/bottnen innan idag så har fått sätta silikon för sprickorna och hoppas på att det funkar ändå
Nu har vi tagit in akvariumet och fyllt på med allt spån jag hade hemma (ska åka och köpa mer nu) har ju bara haft 60l bur innan så hade bara två påsar som det var lite mer än hälften i hemma. Dem räckte inte långt. Ikväll blir det inflyttning för mina små i den nya buren, hoppas att dem gillar den nu med
på granngården har de spånbalar på ca 20 kg för under hundralappen. prisvärt anser jag :D
#8 åhh att jag inte såg de innan jag handlade har ju granngården jätte nära, aja det får bli en sån bal nästa gång!
Nu har sötnosarna flyttat in, dem verkar jätte glad och springer runt och gräver lite här och där. Inte bara dem som var nyfikna pojkvännen har suttit och tittat på den ett tag nu med
Åhh vad härligt! Blev verkligen en rejäl uppgradering, gerbilerna är säkert helt överlyckliga 😃
Ja de är väldigt glada, har försökt få dem att sitta still en liten stund så jag kan få fota dem, går sådär. De gräver här och där och springer upp och ner, hit och dit