Så J***a Arg!!!
Jag fick ett PM på FaceBooken för ca. 10-15 minuter sedan. Jag kollade på den, och fick se en bild på en hund som hade en stackars död gerbil (eller vad det nu var) i munnen! Och så skrev han "Min hund vet hur man tar hand om gerbiler." Så j***a förbannad jag blev på honom! Jag skrev tillbaka: " Hörru du, din j***a i**ot! Om du inte är intresserad av mina gerbiler, så föreslår jag dig att du slutar med det här s***et, som du håller på med!" Och han skickade tillbaka en stor "Smiley gubbe"! Jag blockerade honom på direkten efter att jag såg den. Hur f*n tänker vissa människor!!!!! Och han var ca. 35-40 år på hans FB-sida! Han borde inte ens ha en hund tycker jag eftersom han håller på sådär!
Var det en Jack Russell möjligen? 🤔
För såg en liknande bild på FB fast med en mus.
Om du vet vem det är tycker jag du ska anmäla honom för djurplågeri!
Det var nån sorts jakthund av nåt slag.
Såg ut som en jämthund om jag minns rätt.
Skicka polisen på honom. Det där är ju trakasserier. Läskigt om du har mycket personlig info på din sida.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Sorgligt
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag har haft en hel del sjuka människor som har velat "köpa" nånting av mig, och så visade det sig att dom var drägg allihopa.
Har de " lekt" med ett husdjur så anmäl men om det är skadedjur så är det inget att anmäla.
Har vi gerbiler som skadedjur i Sverige? De är ju ökendjur. Han kanske till och med köpt den för att trakassera folk.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Vet inte om det var ett husdjur eller om det var ett skadedjur, men det var obehagligt att se på den bilden och att han skrev som han skrev.
#8 Fast det spelar ju ingen roll om det är ett skadedjur eller husdjur, om det anses som djurplågeri av ett husdjur gäller det även samma sak för skadedjuret 😉
Djur kan ju bli ihjälplågade oavsett om de tillhör någon eller om det tillhör naturen 👍
Kan ha varit en mus eller nåt sånt, men det är lite mysko eftersom den hade en yvig svans, och kroppen såg ut som en gerbils kropp. Fy f*n, så obehaglig bilden var i alla fall. Och det tar hårt på mig eftersom jag är en sån djurläkare som jag är! :(
*Djurälskare. Dumma IPad. XD
Det är väl inte säkert att det är ett plågat djur, råttor och möss tar man ihjäl ofta pga av att de är skadedjur. Ratting tex är mkt effektivt om man har en liten kvick terrier. https://m.youtube.com/results?q=ratting%20&sm=3
Det var ändå en obehaglig bild tycker jag. Jag önskar bara att jag hade tillåtelsen att lägga upp bilden här så ni får se hur elakt det ser ut. Men jag äger tyvärr inte rättigheterna till den bilden.
Rådfråga polis. Annars anmäl till facebook. Han ska inte komma undan.
Jessica Jones (2015-)
Tycker att det är rent för j***ligt:(
Du kallar det djur, vi kallar det livet!