Vilken transportbur?
Hej! Vad kan man ha som transprtbur! Samla låda? Och hur gör ni när ni ska ut och resa och inte kan ta gerbilerna med er? Tacksam för svar!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
jag använder PETboxar som trsnsportburar och tycker att det fungerar bra.
Med Vänliga Hälsningar Åsa och Djuren, http://athelas.cybersite.se/
Hur ser dem ut?
jag har en 45L samla låda (tror det är 45L) som en transport bur och sen så har jag en gråblå som är för kanin och marsvin
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Okej! Men hur gör ni när ni ska åka bort och inte kan ta med gerbilerna? Tänkte skaffa akvarium om jag får gerbiler och det är ju lite tungt att lyfta!
Nu i sommar när jag var i borta och hade praktik så tog min mamma hand om mina (bor hemma fortfarande) men när då resten av familjen kom och hälsa på mig i Borås där jag var så tog min mormor hand om mina gerbiler. Men det gjorde hon bara i typ 2 och en halv dag så, det var ju inte under en längre period
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Jag har en vanlig litern transportbur för smådjur när de fraktas. Vi har våra i terrarier i vanliga fall, tänkte köpt stora samlar lådor från Ikea och borta hål i om vi tog men dem någon stans. Risken finns väl att de bitet sönder en plastlåda men de kan väl bita sönder dom där små plastburarna sim säljs på zoobutiker oxå…
Ja, man kan ju köpa en samla låda😄
Vi har ett akvarium hemma, när vi åker bil så har vi dem i en transportbur, och deras semesterhem är den största samlalådan som vi har byggt ett eget nätlock till 🙂 Så de får helt enkelt hänga med om vi ska vara borta några dagar!
Ja, jag har också täkt på det men när man ska till länder där man måste åka flygplan. Kan man lägga över gerbilerna i en samla låda och sedan lämna dem till någon som kan passa dem den tiden man är borta?
Ja då har man ju inget annat val än att ha gerbilvakt! 🙂 Nu har vi aldrig behövt ha det mer än en gång och då kom en kompis hem till oss och kollade att allt stod rätt till en gång om dagen 🙂
Ja det var så jag tänkte också, tack för bilderna Moiz