Vad är det här?
Vad är Sam för färg? Någon om vet. Kan tänka mig en Spotted Nutmeg men hon har ganska mkt vitt och är ljus hela hon.
(det är gerbilen i mitten)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

den är nog samma färg som en av mina. Men jag vet inte vilken färg det är.

Det skulle nog kunna vara en spotted nutmeg, alternativt en DEH
Den till vänster är DEH, den i mitten ser mer ut som en nutte, men den är definitivt inte DEH.
Jag tycker också hon ser ut som en Spotter Nutmeg.. (som jag skrev ovan) Men inte helt säker.. MEn vi kör på det ;) Någon DEH är hon då iaf inte.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

En vittecknad DEH blir väl blekt i grundfärgen om jag inte är helt ute och cyklar…? Isf kan en vittecknad DEH och en vittecknad nutmeg vara svåra att skilja. Men det är klart, det ser man ju lätt om man vet gerbilens genotyp :)
Så mycket påverkar det inte färgen att den ser ut som en nutte.

#6, ok, det var inte det svaret jag fick då jag var osäker på färgen på min nutmeg som först var reggad som en DEH. Men men, man lär sig något varje dag…

Tja, om jag jämför med mina ungar jag haft nu, med både deh och nutmeg, med och utan vittecknat… Så hade ju jag gissat på en deh. Den ser ju bra nedblekt ut, som de kan göra. En nutmeg är mörkare "orange-bruna", eller vad jag ska kalla färgen,som ungar. Nu skulle Lisa varit hemma och inte på semester.) Så hade vi ju fått svar direkt! Du har ingen fler bild på den?

Jag har en bild på en spotted nutmeg… Kan ju jämföra och se, det lättaste sättet att veta är ju iof om man vet genotypen på djuret.

Hon är väldigt lik gerbilen på bilden :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#10, visst är hon! Och denne hane sa väldigt många gerbil-kunniga att det var en spotted DEH tills de fått se genotypen :D
Är en likadan som min! Har ingen aning om vad det är för färg.