Behöver salt?
Jag har sen igår märkt att Micky inte riktigt mår bra… Igår var hans bajs väldigt löst men det är mycket bättre med det idag. Istället ser hans ögon väldigt trötta ut och han slickade på glaset och på mina händer. Jag vet att det brukar betyda att de är törstiga, men vattenflaskan funkar som den ska… Min mamma tror att han kan behöva salt, som binder vatten, och att det är därför han slickar på mina händer. (Som förmodligen är svettiga - alltså salta) Tror ni hon har rätt? Vad tror ni om att koka upp en saltlösning och lägga i en liten skål? Har ni någonsin varit med om något liknande?
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Hände min kanin för några år sedan, så tror nog att koksaltslösning kan vara en bra lösning
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
#1 Gav du koksaltslösning till din kanin? Blev h*n bättre av det isåfall? Tror iallafall att jag ska ge lite i en skål imorgon! :/ Det konstiga är att Micky blir såhär varje sommar… Han kanske är känslig för värme eller nåt?
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Ja hon vart ju bättre av det. Men det kan ju också vara pga denna knäppa värmeslags sommarn vi haft. Sveriges sommar är ju lite dum eftersom det är varmt och sedan kallt. Det är ju inte en gerbil van vid direkt de vill ju gärna ha samma temperatur hela tiden.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos