Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 565 ggr
Yohanna96
0

avliva??

Min ena gerbil kille har ett sår på örat som inte vill läka. Det hade nästan läkt helt när han började klia på det igen. Han blir 4 år snart och jag funderar på om det snart är dax att låta han somna in. han är en så underbar kille. Vad hade ni gjort?

Wellcraft
0

Har du gått till en smådjurskunnig veterinär?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Yohanna96
0

vi har ingen som verkligen är duktig, men vet sa avvakta ett tag och se hur det blir. jag tvättar rent såret varje dag med ljummet vatten

Wellcraft
0

Du bör gå till veterinär om det är så illa att du funderar på Avlivning, eller om det är allmänt svårläkt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[hamster-expert]
1

Var det du som skrev ett liknande inlägg i gruppen gerbiler på face book? Jag skulle ta den till veterinären om det inte verkar läka och gerbiler inte verkar sluta. Om de inte kan finna orsaken kanske de får avliva honom. Eller så kanske de kan sätta en tratt på hans huvud så att han inte kan klia sig. Om det nu går att ha en tratt på ett så litet djur förstås. Men om han måste avlivas, så har han ju i alla fall levt ett långt bra liv. :)

Jag tror inte han kan ha parasiter i alla fall, för då borde han ju kliat sig på fler ställen, t.ex. det andra örat.

Pricken107
0

Kan du skicka en bild? Du skulle ju annars skicka en bild till Luleå och se vad dem tror

Yohanna96
0

ska försöka ta en bra bild på det.  

#4 nej det var inte jag.

Ja, han är snart 4 år och lever som en kung med sina 2 kompisar.