Planerade djurinköp?
Tänker ni skaffa några fler djur i år? Hur många?
Kan gälla allt, inte bara gerbiler.

Själv har jag faktiskt satt ett förbud mot nya djurinköp tills jag gått ur gymnasiet (ett år kvar)… Får se hur bra det går :P
Kommer dock ev. behålla någon unge ur kommande kaninkullar. Men det är ju inte ett inköp så det ingår inte i mitt "förbud" ^^

Kom på en följdfråga när jag satt och funderade här lite…
Om ni som jag inte ska köpa något mer djur för tillfället, vad skulle ni trots det inte kunna tacka nej till?
Jag skulle ha väldigt svårt att motstå köp om jag hittade en fin rexpälsad Gotlandskanin hane…
ja jag tänker skaffa nån gerbil eller gerbiller till :) men får se :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Eftersom jag lyckats klämma in tre gerbiler, en dvärgvädur och ett akvarium i år bara finns det inte så mycket plats kvar. Men jag skulle definitivt inte kunna säga nej om pojkvännen ville flytta in 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag ska köpa mina två 13-linjerade jordekorrar imorron… det enda djuret jag inte skulle tacka nej till är två jaculus jaculus.

Jag kommer defenitivt köpa en gerbilhona och en gerbilhane eller en hona till! Håller för tillfället på att leta efter någon lämplig för avel!

Jag är sugen på Skinny-marsvin.
Men hade gärna velat testa på att ha en nymfparakit och kanin med. Och om någon bara skulle komma och ge mig en häst, med boxplats och hage så hade jag ju definitivt inte sagt nej! :)
Men med tanke på att jag vill ha 2 skinny tjejer så ska jag inte köpa in något mer djur nu, utan istället försöka gå ner i antalet så att jag får plats med dem. Alla djuren som finns här får gå kvar så länge de lever och sen ska jag bara skaffa någon enstaka mushona då och då så jag kan fortsätta med min avel.
#7 Som föredetta nymfparakitägare (nymfkakadua heter det väl numera) kan jag säga att dessa fåglar skräpar ner något enormt. Det är många år sedan våra två fåglar flyttade härifrån men mamma och pappa hittar fortfarande fjädrar lite då och då (allt mer sällan numer men i alla fall…)
Kanin kan jag däremot rekomendera, de är roligare att städa efter om inte annat.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Jag har just nu 4 hamsterbebbar här och ska behålla en från den kullen. Sedan ska jag para ett par andra hamstrar i början av september och även behålla en därifrån den kullen.
Sedan kommer det gerbilbebisar under hösten men där vet jag inte ännu *S*
Blir matt av allt planerande :O)

#9 Pjhu, skojar du? Har ägnat hur många timmar som helst till att kolla härstammning, leta hanar och planera när vi ska betäcka kaninerna. Det måste passa in med ålder, skolstart, lov, transporter osv.
Har inte planerat att skaffa några djur just i år. Men jag vill skaffa en guldhamster nästa år, har ju aldrig haft en sådan och de verkar vara väldigt trevliga djur.
Och så vill jag skaffa en eller två illrar, men jag tänker åtminstonde fylla 16 år först.
Och så vill jag skaffa en Saarlos wolfhund efter jag fyllt 20 år. :)
Men allra helst vill jag få tag på några kompisar åt Piff, men det är så svårt att hitta. >.<
Nä, med 3 katter, 3 gerbiler och 2 kaniner är jag inte i "behov" av något djur just nu… ;) Fast jag skulle väldigt gärna ha en hund eller en häst. :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Kommer ta in en tamrått tjej och kinesiska dv hamstrar sedan är det stopp här..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
En råtta kommer flytta hit om några veckor. Det är en son till min ena råtthane. Ev kommer jag köpa en teddy-marsvins-hona, men inget bestämt än. Annars inga planer på fler nya djur i år. Däremot ska jag sätta ihop skinnysar i vinter men ungarna föds kanske inte förrän nästa år. 

Jag har köpt en gerbilhona igår.. Hon hade en till men dom slogs så mkt så jag lämnade tillbaka den.. Så nu är hon ensam.. Men hon är den dominanta, och jag ska vara mkt med den.. tror ni det går bra?
Gerbiler ska ju inte vara ensamma så vore det jag så skulle jag försöka sätta ihop henne med en annan hona.
#15 Hur satte du ihop dem? bara ner med den nya i buren ihop med den du har?
Man har en skiljevägg i buren och de ska vara på varsin sida ett par dagar så de vänjer sig med varandras lukt etc. Så gör man även om man ska sätta hane till hona.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Förhoppningsvis får jag tag på ett par Persian Jirds i år.
En del nya gerbiler kommer det också bli. På SGF's SM kommer jag hämta en Nutmeg Patched hona och ska kika på en REW hane också som kanske följer med mig hem. ;)
Vad jag inte skulle kunna tacka nej till… *hmm* Afrikanska pygmé möss eller en till katt. =) Dock får jag inte släpa hem hur många djur som hellst för föräldrarna. ;)

Joo jag vet detta.. men jag skulle köpa dom från en djuraffär, dom föder inte själva upp gerbiler, så dom köper in från nån uppfödare.. och dom hade vart otroligt dumma och satt ihop två honor som inte suttit ihop tidigare.. så Vitnos bet nästan av den andra honans svans.. så jag vet inte hur jag ska göra nu.. :/
Blir inga fler djurinköp i år :) Dock hoppas jag att jag har råd med en hund nästa sommar, min första hund någonsin i så fall! Spännande :)
Beror dock lite på när jag lyckas flytta och sådär, men det hoppas jag på i höst ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag vill köpa en till kanin. 
Jag planerar att köpa gerbiler :P Och om mamma säger ja, en teddylöwen hona m. stamtavla :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Twister, du får rapportera om du får tag på ett par persian jirds! Är själv intresserad av dem och det hade vart jättekul att höra hur det är att ha sådana!

Nu är det klart, hämtar med mig två gerbilhonor från SM! En polarfos och en Smoke. Mer djurinköp blir det nog inte iår men det blir nog tillökning här hemma till vintern när honorna växt till sig :)

Om jag får tag på ett par så kommer ni alla bli bombade med articklar och inlägg om hur underbara de är! Och en massa bilder!

Oj…ja, det har ju blivit en del djur i år (2 gerbiler, 2 dvärghamstrar - som verkligen inte gillar varandra ^^; , och en guldhamster[jag som inte skulle ha några fler guldisar…haha…ja så bra det gick XD ])…men det kommer bli troligen en majsorm till utöver majsorms - grabben jag har i höst eller i vår. 
En majsorm till är det djur som jag verkligen inte skulle kunna säga nej till =)

Köpte 4 Dvärgkochin-höns igår, fast det är mammas på sätt och vis, för jag ska flytta.
Jag vill ha Kinesiska dvärgvaktlar, men vill helst vänta tills jag gått ut skolan om 2 år. Blir för mycket annars, mina gerbiler är perfekta just nu, jag har tid för dem och just nu känns det som jag har tid för mycket mer djur, men det är för att det är sommarlov! Så jag nöjer mig väl med mina grabbar, men sen när skolan är avslutat och jag hittat någonstans att bo/jobb så kommer jag nog köpa mina vaktlar :)

Dvärgvaktlar verkar vara helt underbara små fåglar! =) Kan stå och kolla på dem hur länge som hellst på djuraffären. ;)

"28 Ja, dem är det! :) Sen är dem lättskötta, och något av det sötaste jag sett är deras ungar, dem är som stora humlor, minikycklingar :D Älskar kycklingar och att ha dem i miniformat är urgulligt :)

Planerar att köpa några afrikanska jättelandssnäckor och ev. en mushane…
på fredag ska jag köpa en liten gerbilhane :)

bara 1? har du redan en hane till honom då?
Ska köpa två gerbiler denna veckan. Har hittat två söta hanar, en grå och en svart. :)
#32 ska köpa en till min kompis också hehe dom ska bo ihop tills vidare ..
Det blir två råttor som flyttar hit, båda söner till min ena råtthane. De flyttar hit den 1 sept. Ska bli så kul!
Sen ska jag på marsvinsutställning på lördag o vem vet vad jag hittar där???
Det var tydligen honor (han i djuraffären hade fel för sig), men det kvittar. När jag fick reda på det så var de redan i transportburen och den gråa hade somnat. Kändes helt rätt. :)
De är hemma nu och springer runt i terrariet och testar allt som finns där. <3
Nä, fler marsvin blir det inte. Jag har tingat en hund! Efter massa funderande, tänkande, planerande osv så har jag tingat honom o han flyttar hit 1e september!

#37 Vad kul! Vilken ras?
Jag skulle också vilja skaffa hund men det får vänta ett bra tag :/ Haha mina föräldrar bruka muttra att jag borde skaffat en hund istället för alla kaniner som de alltid får hjälpa till att skjussa och bära burar XP

Här blir det definitivt minst 1 katt till. Sen om det blir innan årsskiftet eller ej, det är en annan femma. Har just nu 2 devon rexar och våra 3 gerbiler. Vill skaffa två kissebebisar till såsmåningom :) Två systrar *drömmer*
Den 27 oktober ska jag köpa två marsvinshonor, troligen en rex/teddy och en abbesinier, men en CH-teddy vore inte helt fel ^^' strax innan det/ strax efter det så ska jag hämta en marsvinsdam från Eragons omplaceringshem.
Jag är lite sugen på en guldhamster, men det gäller ju att få plats själv i rummet också ;P Sen ska det nog inte bli mer. Men om någon erbjöd mig en allergivänlig dvärgrex kanin (vet inte ens om det finns något sådant XD) så skulle jag ta den :P
Hanna

Om man får tillåtelse att drömma lite så vore det trevligt med ett par tjejer i min råttflock så småningom.. Men först ska gammelgubbarna vandravidare till andra sidan regnbågsbron & mina kvarvarande hanar kastreras..den som lever får se =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Ja här är det nya djurinköp på gång detta då jag fått lov att tänka om lite när det gäller färg på hamstrarna. Gerbilerna är "intakta" det är samma 4 fortfarande men hamstrarna har jag just nu bara 3 av och det känns som om jag vore naken :o(
Men 2 nya är tingade och dem får jag i slutet av september.

Jag har ju en frestande tom duna så en hamster kanske vore lockande om inte mamma sa tvärstopp, vilket jag tycker är lite onödigt, jag menar: en ensam liten guldhamster kan ju inte skada
fast egentligen är ju marsvin drömmen, såå söta är de ju.. Men jag har bestämt mig för att inte köpa något mer djur från djuraffär i alla fall.
#38 Det är en phalene o han har nu bott här en vecka o jag stortrivs med honom! Jag hade en papillon som dog för fyra år sedan o sen dess har jag vetat att det är min ras. O papillon o phalene är ju "samma" hund bortsett från öronen.
Han funkar bra med de andra djuren också, inga problem alls. Han är helt underbar!
Jag blev med kanin samma dag… Inte helt planerat men jag har ju haft kaniner innan o den här lille gosige killen riskerade att avlivas om ingen ville ha honom så efter en del funderande bestämde jag att han fick flytta hit. Vilken liten kelgris han är!
Men nu är det inte tänkt att bli fler djur förrän jag förhoppningsvis får marsvinsbebisar här i vinter.

Jag tror inte att jag får skaffa fler djur för mina föräldrar… Annars hade jag velat ha kanin eller råttor. Eller HUND förstås. Men det mest realistiska valet hade blivit kanin , MEN pappa är ju allergisk :/
Skulle gärna vilja ha en kanin till xD
Kanske ska köpa en kanin till… Får se, jag gillar inte att Kiwi är själv nu.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se