Smådjurshage bra?
Hej! Rekomenderar ni smådjurhage/lekhage att rasta gerbiler i? Om jag nu får gerbiler så kan jag tyvärr inte ha dem lösa på rummet då jag inte vill riskera att dem "försvinner" i rummet nånstans. Kan eller brukar gerbiler rymma från smådjurshagar/lekhagar? Tacksam för svar
Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Testade en sådan hage en gång till ett par av våra gerbiler men det tog bara några sekunder innan de hade hoppat över den. Säkrare i så fall att ha en hage med högre kanter.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du kan ju kanske ha dom i badkaret om det är möjligt. Täck igen hålet och lägg en handduk över + massa leksaker så borde det funka. Bara det inte finns något den kan skada sig på (t.ex att schampo flaskor kan ramla ner eller så).
Annars kan man ju köpa lådor, sänglådor eller SAMLA lådor från IKEA och ha dom i. Själv har jag byggt en hage med hjälp av träplankor.
//Flöffo
Om jag köper en sådan så ska jag tejpa fast kartong högst upp på kanterna:)
Kan gerbilerna på nåt sätt komma igenom gallret?
#4 Om det är en vanlig smådjurshage, nej dom kan inte klämma sig igenom springorna, men dom kan som sagt hoppa över.
Ok, tack! Skulle ni rekomdera att man rastar dem i en sådan hage?
Min erfarenhet av en sån hage var att mina tog sig ut. Det gick bra dem första ca 5 gångerna men sen börja en hoppa över och sen började den andra med det.
Testade även att sätta fast kartong runt hela, tänkte att det kanske skulle hjälpa. Men icke sa nicke! Dem hoppade över den ändå.
Så mitt tips är att släppa ut dem i ett badrum om du inte kan ha dem i t.ex ditt rum
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Okej, tack!!
Men om man nu rastar dem i badkaret, måste man ha uppsikt över dem hela tiden eller kan man gå och göra andra saker så länga eller finns det riska att dem kan komma ut ur karet på nåt sätt?