Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 745 ggr
Clariiz
0

Ny gerbil

Åh herregud.. Gråtit i ca 2 timmar nu för döden av min Grynet (R.I.P) Mamma ringde till djuraffären och vi ska hämta en ny redan idag..

Här går det undan.. Jag är verkligen glad men får såå dåligt samvete! Känns som att jag sviker Grynet någon enormt.. Hur ska jag kunna se en gerbil som inte är min Grynet?

Hur kan man släppa in en annan gerbil till 2 stycken honor, utan att det blir bråk?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Existerande
0

Lider med dig, det är alltid jobbigt då ens djur dör.

Men om du redan har två andra, varför behöver du en tredje? Vad jag har hört bukar tre tjejer inte gå så bra ihop..

Clariiz
0

#1; Jag saknar en tredje.. Och eftersom dom är så små ännu kanske det funkar? Hur sätter man ihop gerbiler? Jag kan tänka mig att det inte bara är att ploppa in den..

:'/

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Mymlan
0

#2 Är du beredd ha 2 burar om det ej funkar sätta ihop den med de andra två och skaffa en fjärde till den som går ensam?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

tjiggit
0

Att de är unga är ingen garanti för att det skulle funka bra med tre honor. Ofta funkar det jättebra till de blir runt 6 mån, då smäller det och sen har du om du har tur en ensam hona som du får hitta en ny kompis till. Har du otur har du en väldigt skadad gerbil och två andra…

Jag skulle råda dig att bara ha två honor i samma bur, saknar du en tredje så köp två till att ha i en egen bur.

Lycka till med vad du än väljer… Tråkigt att höra att din gerbil dog, beklagar sorgen.

Mymlan
0

#4 Nu har jag tre honor som kom som omplasering från EmmaJo och nu åldern på dem, de har kommit över 1 års strecket, eller EmmaJo? Tazette… Där är det inget bråk alls men betyder ju ej att alla fungerar så bra ihop. Alla är ju individer. Nu går mina i 200L akvarium så de har ju en stor yta att vara på.

tjiggit
0

#5, vad bra att det fungerar för dig! Men det förändrar inte faktum att det många gånger blir stora problem och att trådskaparen trots allt har två honor som fungerar ihop. Jag förstår inte meningen att sätta ihop en hona till till två honor som fungerar ihop. Men alla gör ju självklart som dom vill, det kan ju fungera.

Mymlan
0

#6 Jag skulle däremot ej sätta ner en ny hona till mina. Har 2 honor till i ett akvarium på 200L systrar. I ett annat kar mindre så har jag 2 st från Lisa en DEH och REH honor.

I ett annat kar så går två st från Lisa även dem en hona + hane så få se om det blir bebisar där i höst/vinter.

2 ensama hanar har jag i varsitt akvarium ena går i en stor duna 70*?

i en annan duna går 2 bröder från Fairytails.

Litet bryt på tråden men ändå om samma sak.

Om det blir bebisar kan jag ta en hanbebis och sätta med en vuxen ensam hane?

Kanske dumt ta en honbebis till en vuxen, eller?

tjiggit
0

#7, Nu vet jag att vi snor trådskaparens tråd här lite…

Vad roligt att du kanske får ungar framöver! Det går bra att antingen ta en hanbebis att sätta med en vuxen hane. Men det går lika bra att ta en ung honbebis (5-7 veckor tror jag är det ultimata) och sätta med EN vuxen hona. Det skall inte vara några problem vilket som.

Mymlan
0

#8 Tredje gången jag försöker skriva men inlägget försvinner *MORR*

Då ska jag se om mina 2 pojkar *älskar* kan acceptera liten hanbebis.

tjiggit
0

#9, gör så! Lycka till!

emmsaaan
0

Grynet är nog glad för din skull. Hon vill väl inte att du ska vara ledsen.

Jag vet inte hur man sätter ihop gerbiler :S men sätt ett småmaskigt nät emellan så att dom kan se och känna lukten av varann. Om dom hugger mot gallret så är det nog inte bra :S Då ska man vänta tills det går över, om det inte gör det så får du köpa en 4:e och ha i en annan bur :/ (Lillflickan bör nog vara i en egen bur första dagarna tills hon vänjer sig vid lukter och sånt. )

Clariiz
0

Jag har köpt en hona nu :) Jätte vacker är hon.. Men känner mig så dåligt til mods.. Och hoppas att Grynet inte blir arg.. (eller vad man nu ska säga)

Jag rengjorde hela buren och satte i den nya som fått namnet Puffin. Sedan stoppade jag i Sam och sedan CVripsy. Det funkade jätte bra :) Dom nossar lite sedan går dom bara från varandra :)

Men gråter så mycket hela tiden.. Ser numera ut som kines.. Ska snart begrava Grynet.. usch vad hemskt.. hon var ju bara ett barn..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Asa-N
0

#12 jag förstår att du är ledsen, det blir man alltid när de dör. Men tänk istället så här att sannolikt var det något fel på Grynet, vad det var för fel vet vi inte, men tänk istället på att hon slapp plågas och att hon har det jättebra uppe i gerbilhimlen tillsammans med alla andra gerbiler :o) och hon hade säkert velat att du tog emot lilla Puffin efter henne.

Clariiz
0

#13; :'), Jag försöker tänka på de bra stunderna med henne :'). Att grynet alltid trodde att marken fanns bakom henne. Gick hon i ett rör när det låg på marken så skulle marken finnas kvar.. jag försökte lära henne att det inte var så alla gånger :'). Det känns så dumt.. KOmmer ihåg att jag skrattade och fångade henne när hon föll.. Gav henne en puss och klappade henne.

Det gör så ont.. Saknar henne så.. Gråter ju hela tiden.. Hur ska jag klara skolan imorgon?

Jag lyssnar om och om på låten Forever young med Alphaville. Det göre jag alltid när jag är ledsen. Den passar så bra in på Grynet.. Hon kommer leva för alltid <3 I mitt hjärta..

Och hur roligt är det att gå tilskolan när man ser ut som en kines me jätte kinder? :'/.. Saknar min Grynet så.. Hon var verkligen speciel. En på miljarden..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

frukost
0

Stackare :/ Det kommer nog gå bra…

Katter3
0

Jag är också orolig för skolan. Min kanin dog igår, och jag har konstant gråtit hela natten och idag. Bara jag tänker på honom så börjar jag gråta. Vill inte till skolan! :(

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Katter3
0

Och jag saknar min älskade Zack… :'( <33

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se