Hus och leksaker?
Har tittat på Trixie hus, men hört att dom har spikar (!) I sig, och andra hus kan vara gjorda av trä som dom inte tål, finns det något hus att rekomendera till mig? Ett sånt där porslins hus som ser ut dom en svamp? Eller ett hus gjort av hö/gräs? En boll gjord av hö/kvistar/vide som leksak? Toarullar?
Du kan göra ett hus av kartong fast det gnager dem sönder ganska lätt
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Nästan alla trähus vad jag har sett har sprikar i sig men det är bara att hålla koll på när dem sticker ut att man tar bort dem. Inte mer med det.
Porslin/keramik husen man köper i djuraffärer (gissar på att du syfta att dem kommer där i från) dem brukar vara väldigt små av sig och gerbilerna gillar att sova tillsammans.
Sen gräshus/gräsbollar dem blir upptuggade max på en vecka så dem rekommenderar jag att ha som tuggsak till gerbiler. Kan säga att mina uppskattar dem väldigt mycket.
Toarullar är tuggsaker för gerbiler, dem bruakr försvinna antingen efter en dag, några timmar eller bara några minuter.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
jag har två trähus från djuraffär och det tar väldigt lång tid för mina att gnaga så att spiken syns… har inte hänt än….
så det gäller nog bara att ha koll på när spiken kommer fram…. en kompis till mig har gjort två hus, ett större och ett mindre och det större har varit med snart ett år och de har inte gnagt fram nån spik än på det…