Berättelser!!
Jag tänkte att vi skulle kunna lära känna varandra, berätta om våra gerbiler och visa bilder på dem här? Är hyfsat ny här så vill lära mig mer och veta vem jag ska vända mig till om jag undrar något. Tacksam för svar! /Jag, Calippo, Twister och Tulo.
Kul idé, jag kan börja om det är okej? :) Mitt namn är Disa och jag fick mina första gerbiler för ca 15 år sen, de blev 4 och 5 år gamla. Sen blev det ett uppehåll innan min tid som en aktiv gerbilägare började, 2007 fick jag mina vackra killar och intresset för utställningar, föreningsaktiviteter och uppfödning satte igång. Jag har haft gerbiler sedan dess även om det var en period där jag inte var aktiv i föreningar utan tog emot omplaceringar och gerbilerna endast var familjemedlemmar här hemma. Nu har jag börjat min planering inför första kullen, den kommer bli registrerad i SHF där jag även har som mål att bli licenserad uppfödare senare. Alla mina gerbiler finns att läsa om på hemsidan, hollywoodsgerbiler.weebly.com. Jag skulle dock vilja visa upp en av mina guldkorn som tyvärr gick bort för ett par år sen, Cosmo hette han och jag fick honom som tack för att jag lånade ut en avelshane till en annan uppfödare, han bodde sedan med sin pappa. Han var en vittecknad Dove och den skönaste killen jag träffat. Helt otroligt kontaktsökande, inte en sovpotatis men ville alltid hänga med om man var i gerbilrummet. Han satt alltid med huvudet lite på sned tills man stack ner handen så han kunde springa upp och sätta sig på axeln. Efter en skada växte hans tänder snett så jag behövde klippa dem hela livet, trots att han fick stödmat höll han sig liten hela livet, men lika charmig för det. Han fick en ny burkompis efter cirka ett år då hans pappa skulle paras med en annan hona. Det fina men otroligt sorgliga är att de båda dog dock med några dagars mellanrum, båda insjuknade snabbt och fick somna in i sina burar och jag vill gärna tro att de hade någon slags kontakt och Cosmo kände att det var dags att följa sin pappa. De blev 3 och 4 år gamla.
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Härlig historia, och vad gamla de blev! Mina blir runt 3 år. Cosmo verkar precis som min Piggelin var. Påtemperamentet också! :)
hej
min systerdotter skaffade gerbiler i fjol och jag blev intresserad av att ha egna :).
började läsa på om om de och insåg att det skulle kunna vara roligt att skaffa två stycken. är en person som vill att husdjuren ska ha så stort som möjligt och hade länge funderat på vilket husdjur som skulle passa mig då jag bor i lgh. fick tag på ett akvarium med tillhörande möbel till ett bra pris. det är på ca 325 L så man skulle kunna ha 6 st gerbiler i den :) men jag har valt att ha två :). de heter tillie och jasmine :). den gråa är tillie och den ljusa är jasmine. är inte lätt att få de på samma bild :)
Kul! Hur mycket spån har du? #3 Det såg bara liite lite ut men det är kanske jag som inbillar mig. :)
#5 haha trodde hagen va buren x3
råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂
#6 förstod det men det var det mest nytagna kortet jag hade på de :D