Måste bara berätta:)
Hejsan! Jag och mina föräldrar hade ett litet "familjråd" häromkvällen om jag kommer få gerbiler eller inte! Och jag kommer få svar om några dar om jag kommer få eller inte. Jag vet att inget är bestämt men det pirrar ändån i magen när jag tänker på det! En fråga bara: Jag vill så gärna låta dem springa fria på golvet men jag har vissa ställen där det finns sladdar eftersom jag har ett akavrium på rummet också, dem kan också springa in under sängen och jag vill ju inte bli av med dem om jag nu får gerbiler! Hur kan jag göra? Jag går omkring och är lite smått orolig hur jag ska lösa det:( tacksam för bra svar:)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Med sladdarna finns det ju sådana där sladd-samlar från IKEA tillexempel som man trär om sladdarna. Det borde skydda dem såpass att du hinner stoppa dem innan dem gnager sig igenom.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
Kul! Håller tummarna att det går bra!
Men du kanske kan avgränsa en del av rummet till en början, så att du inte har sån stor yta att fånga in dom på ifall dom inte är villig att komma in. Och sen när dom är mer tam kan du låta dom springa på större ytor.
Det kan ju vara bra att skaffa sladdskydd eller tejpa fast sladdarna i golvet, så att gerbilerna inte kommer åt dom så lätt.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag brukar släppa mina i badrummet
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Tack för hjälpen!:)
Du kallar det djur, vi kallar det livet!