Tuggar på taket
En av mina gerbiler har börjat med något om jag vet inte hur jag ska göra far att hon ska sluta. Det är nämligen så att hon har börjat försöka tugga i taket på locket till deras bur. Hon är dock bara 3månader kan det vara så att det är typ bebis bus/fasoner som hon håller på med? För även hennes syster som är i en annan bur har jag sett göra det nån gång. Hon kommer dock inte upp till locket lika bra då hon bor i ett akvarium och locket ligger på akvariets ram.
Finns det något man kan typ smörja in nätet med? Tror jag har läst på hamster iFokus att dem har typ smörjt in med hudsalva elelr vad det nu var.
har förslag 1 som lock till samlalådan http://gerbiler.ifokus.se/articles/4f95d04bd4ebea58260001a1-gor-ditt-eget-lock-till-buren?4d71246fb9cb46214104670e-1-burar-inredning-miljoberikning
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Det är inte ett helt ovanligt problem det där. Testa att inte ha fullt så mycket spån i buren, så att det blir lite svårare för henne att nå upp. Mycket aktivering och gnagmöjligheter i buren och kanske att det funkar med lite citronsaft på gallret, en del säger att det funkar men jag har aldrig testat :)
Okej, då vet jag. Den lilla filurer står ju på sandbadets kant (har en hundmatskål) men ska dock städa till dem någon gång denna vecka så ska dem få en såndära glasburk från ikea. Så det kanske löser sig då. Sen så tuggar hon inte hela tiden utan bara fram mot natten när jag går och lägger mig.
Men ska testa med citronsaft om det fortsätter
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan