Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 902 ggr
Clariiz
0

Gråtande orolig matte

Jag är så extremt orolig. Sitter just nu och gråter :'(.

Grynet har alltid varit större och rundare en de andra. Men nu på senare tid har hon blivit extremt tjock och lat. Hon har även börjat hängt sig i gallret och gnagt. Hon sover hela tiden och kan sitta och sova vart som hällst. Man kan hålla henne på rygg i handen. hon ligger på rygg mellan två fingrar. En gerbil borde ju vända sig och sätta sig till rätta. De andra två är pigga och glada..

Jag är bara så rädd!! Jag vill verkligen inte att något ska hända henne. Vad kan detta vara? Jag sitter verkligen och gråter. Trodde aldrig jag kunde fästa mig så snabbt och så mycket vid en liten varelse.. MEn jag är fasst och vet inte vad jag ska ta mig till.. Någon som kan hjälpa mig?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

*putt* Ingen som kan skriva ??

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[ravvie]
0

Hur länge har du haft Grynet?

Du kanske borde gå till veterinären med henne. :/

Hoppas det ordnar sig. *kram*

Clariiz
0

i 2 veckor idag..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[ravvie]
0

Hon är inte gravid?

emmsaaan
0

Så var det med min gerbil som var gammal… Jag tycker att du borde ta henne till veterinären :/ och du, gråt inte :( <3

EmmaG
0

Ta det lugnt & andas =)
Hur gammal är Grynet?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tina-A
0

Om inte annat kan man alltid ringa till någon veterinär och höra vad den tror det är! Tänker på er stumpan, gråt inte!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

frukost
0

Beklagar :/ Hur gammal blev hon?

Clariiz
0

:'(, Hon föddes vecka 30.

Och jag kan medela att min älskling dog.. Under natten.. Jag hörde inget så hon led inte.

Hon låg på sidan i sandskålen.. Jag blev precis kall och när jag kände på henne var hon stel som en pinne.

Jag har gråtit konstant sedan dess.  Jag orkar inte.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag orkar inte.. :'(.

Jag älskar dig flickan.. R.I.P.

Jag kan inte fatta att jag verkligen skriver det.. R.I.P. Herregud.. Hon hade ju bara börjat sitt liv.. Jag som trodde vi hade minst 3-4år framför oss..

Mamma sa att vi ska ner till djuraffären.. Så jag får en ny gerbil..

(Visst det är kul, Men jag vill bara ha tillbaka min Grynet..)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

#4; Nope hon är inte gravid. Vi tänkte på det först att någon av de andra var hanar..

Hon var så liten när jag såg henne. Så platt och krympt.. Senast jag såg ett dött djur (som var mitt) Måste vart Skorpan, men jag var så liten och förstod ju inte då..

JAg borde lyssnat på Mamma. Jag fäster så snabbt och så mycket vid djur. Att när den dör dör en stor del av mig också..

Varför just Grynet? JAg försöker tänkapå annat men det är bara samma bild och samma känsla som åter kommer helka tiden. Synen av en liten, ihop krymt Grynet, och känslan av den stela och hårda kroppen..

Usch.. Jag har levt i 13år och har vart med när 1 djurdör. Men jag var liten och min familj var med.. Nu.. Hitta den själv ensam i rummet.. Usch.. MEn jag är glad det är helg.. Hade inte klarat av skolan..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

frukost
0

Stackare :/

Nettan_L
0

Verkligen ledsen för din skull, man hinner absolut fästa sig vid sina djur. Lider med dig, du får inte glömma dem andra två som du är kvar som säkert känner att det är annorlunda ;) Du får gosa med dessa och söka tröst där. Kram på dig!

[ravvie]
0

Jag är så ledsen för din skull. :( Vet själv hur fort man fäster sig vid småttingarna. Du får inrikta dig på att mysa med de andra två så mycket som möjligt. *stora kramar*

tjiggit
0

Vad tråkigt att höra! Man fäster sig väldigt fort vid dessa små dunbollar. Att de är små är inget som gör att de itne kan ha en stor plats i ens hjärta!

emmsaaan
0

_Jag beklagar :( Låter exakt som med min Laila. Man färster sig snabbt vid djur, så är det ju. Fastän dom är så små. Men sånt händer. Försök komma ihåg den lilla stunden som du hade med Grynet. Hon somnade in i e´tt bra hem iaf, det vet vi :)

R.I.P Grynet <3_

Clariiz
0

TAck för era ord :')

Det komemr ta ett tag men jag blir bättre :'). Har redan fått en ny gerbil. Det var svårt att hålla sig från tårar när vi hämtade den. För jag fick så många blickar från när jag hämate grynet, sam och Crispy.. Det fanns 2 lika dana som Grynet var också..

Jag saknar henne så.. Hon dog troligtvisd av förstoppning eller något.. Kan vart medfött också.. :'( saknar henne såå..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Angelclaw
0

Clariiz: jag beklagar sorgen - jag går igenom detsamma just nu jag också då min lilltös Cheech gick bort i förrgår kväll, jag gråter också -men jag tror inte att hon led. Hon såg bara ut som hon sov Gråter

Det är otroligt hur de små liven lyckas nästla sig in i hjärtat och "gnaga" sig fast!

Då kanske din Grynet och min Cheech håller varandra sällskap där borta i ökenhimlen.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler