Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 284 ggr
Tessan01
0

Vill skaffa gerbiler, tips på artiklar

Hejsan! Har nu länge velat ha gerbiler, så skall kanske skaffa några så undrar finns det bra artiklar här för nybörjare? Är det någon som kan samla ihop några artiklar vilka jag borde kolla in? Annars skulle vara jättesnällt av er som har gerbiler, att berätta lite bas information om gerbiler. Dock skall jag skaffa sen först när jag flyttar hemifrån och fått jobb. ^^ Länka gärna ett par artiklar som ni tycker är bra och jag borde kolla in. Eller så får ni gärna skriva lite om gerbiler allmänt. Mvh. Tessan EDIT: här är några synpunker jag är intresserad av: -Vad äter dom… - hur länge lever dom oftast… - hur bor dom… - skall dom bo i par/grupper… - saker man bör undvika… - olika tips…

lollynonna
0

-Vad äter dom… 

jag brukar ge mina gerbil nature och nån mer mat som jag blandar ihop. man kan ge dem färskmat som gurka,ägg,sallad osv någon gång  veckan.
- hur länge lever dom oftast… 

2-4 år ungefär, dock är det väldigt vanligt att hanar vid 2 år får doftkörteltumör.
- hur bor dom… 

man kan ha de i akvarie,eller en 130 liter SAMLA låda från ikea. man brukar rekommendera minst 100 liter,och man får inte ha gallerbur.

skall dom bo i par/grupper…

ja. helst 2och 2 men hanar kan leva några fler,inte  allt för många bara. ha också större bur då såklart.

- saker man bör undvika… 

plast,bommul,vadd,galler,tyg,garn,stenfrukter osv.
- olika tips… kommer inte på så mycket nu;)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tessan01
0

Okej tack för ditt svar #1 :)