Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 609 ggr
Zirel93
0

Lång bilresa?

Ska snart åka hem från min studentlägenhet till mina föräldrar och ska givetvis ta med gerbilerna då jag ska vara borta i 4veckor. Men den totala resan är på ca 75mil och det blir bil den största delen. Tänkte fråga om nån vet hur man kan göra om man skulle behöva stanna till nånstans så att det inte blir för varmt för dem i bilen osv. Kommer ha dem i en plastlåda med gallerlock i bilen.

Mino_02
0

Jag vet ej men jag tror det är bra att ha på luftkonditioneringen i bilen och ställa gerbilernas bur någonstans där det inte blir dragit eftersom de är känsliga som du säkert vet. Men det är väll bra att även ta ut gerbilernas bur ut ur bilen när du t.ex stannar och går på toa osv. Som sagt jag vet ej det är bara vad jag tror och tänkte att det är bättre en inget alls. Lycka till!

Dream it, wish it, do it.

jossa5
0

Vätska i transportburen såklart. Sen kan du även ha isklampar inslagen i handdukar (så dom inte blir för kalla) i närheten av buren så håller det sig lite sval. 
Som #1 skrev så ska det ju inte vara dragit. Men ska ni stanna är det bra om ni tar ut djuren ut bilen. Kan ju hoppas på svalt väder när ni åker.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Zirel93
0

Ja att inte ställa dem dragit eller att se till att dem har vatten det vet jag :)
Det med kylklampar var smart! :)

Zirel93
0

Ingen som har något mer förslag? typ nån färsk mat som man kan ha åt dem under resan som innehåller vätska å sånt kanske? Alla förslag är välkommna!

Anne.K
0

#4 gurka är jätte bra vätskekälla att ha när bilen är i rörelse. Står bilen still vid pauser så kan du hänga in vattenflaskan de stunderna också. Men ha inte vattenflaska när bilen kör för då skvätter det överallt. Då funkar gurkbitar bra :).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Zirel93
0

Tack för tipsen! :) ska fixa gurka att ha med!

Mino_02
0

Vattenmelon är också en bra vätskekälla annars. Lycka till med resan!

Dream it, wish it, do it.